Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634699)
Контекстум
.

Hobbies, Leisure Time: учебно-методическое пособие.

0   0
АвторыБекерева E А, Зайцева Е В, Казарина О Ю
Издательство[Б.и.]
Страниц62
ID351
АннотацияСодержит тексты и задания для чтения и аудирования, лексико-грамматические и коммуникативные задания, словарь лексики и охватывает все аспекты обучения устной речи - аудирование, монологическую и диалоговую речь. Предлагаются упражнения, которые позволяют использовать как индивидуальную, так и разные формы интерактивной деятельности обучаемых.
ISBN--5-7779-0495-5
УДК20
ББК81.2
Hobbies, Leisure Time: учебно-методическое пособие. / E.А. Бекерева, Е.В. Зайцева, О.Ю. Казарина .— опубликовано впервые .— : [Б.и.], 2004 .— 62 с. — ISBN --5-7779-0495-5 .— URL: https://rucont.ru/efd/351 (дата обращения: 25.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

LEISURE TIME Учебно-методическое пособие (для студентов гуманитарных специальностей, изучающих английский язык) Изд-во ОмГУ Омск 2004 Hobbies. <...> Leisure Time: Учебно-методическое пособие (для студентов гуманитарных специальностей, изучающих английский язык) / Сост.: Е. <...> ISBN 5-7779-0495-5 © Омский госуниверситет, 2004 Warming-ups TASK 1 TASK 2 Popular home-based leisure activities An average family day 43% – Do-it-yourself 1. <...> Study the diagram: 46% – Gardening 1 – Sleep 60% – Reading books and newspapers 2 – Breakfast travel 73% – Listening to music 3 – Start work, start school 3 88% – Listening to the radio 4 – Lunch 95% – Visiting friends or relatives 5 – Finish school 99% – Watching TV 6 – Finish work 7 – Free time, homework 8– Dinner 9 – Watching TV 2. <...> Now answer these questions: - How much do the people work? - How much time do they spend on eating meals? - How much time do they spend on eating meals? - How much leisure time do they have? 3. <...> Tick the activities that people do in your family. <...> Make a similar chart for your family. <...> How much time do you spend on playing computer? 4. <...> How many hours do you spend on TV and Internet per day? 6. <...> If you could take up a new pastime what would you do? 7. <...> Think of Russian equivalents of these proverbs. <...> TASK 5 Read the poem “Leisure” and answer the following questions: 1. <...> No time to turn at Beauty’s glance, And watch her feet, how they can dance. <...> A poor life this is if full of care, We have no time to stand and stare. <...> How much time do you spend on your hobby? 5. <...> Write down three other common hobbies in your country. <...> From the following list of pictures representing people’s hobbies find out the proper ones to fulfill the table below. <...> Before doing this connect the pictures and the things they denote: Things <...>
Hobbies,_Leisure_Time_учебно-методическое_пособие..pdf
Министерство образования и науки Российской Федерации Омский государственный университет УДК 20 ББК 81.2 Х 680 Рекомендовано к изданию редакционно-издательским советом ОмГУ Рецензенты: ст. преп. каф. англ. языка ОмГПУ Л.А. Бахмутская; ст. преп. каф. англ. языка ОмГУ О.В. Гоголь HOBBIES. LEISURE TIME Учебно-методическое пособие (для студентов гуманитарных специальностей, изучающих английский язык) Х680 Hobbies. Leisure Time: Учебно-методическое пособие (для студентов гуманитарных специальностей, изучающих английский язык) / Сост.: Е.А. Бекерова, Е.В. Зайцева, О.Ю. Казарина. – Омск: Изд-во ОмГУ, 2004. – 123 с. ISBN 5-7779-0495-5 Учебно-методическое пособие содержит тексты и задания для чтения и аудирования, лексико-грамматические и коммуникативные задания, словарь лексики и охватывает все аспекты обучения устной речи – аудирование, монологическую и диалогическую речь. Предлагаются упражнения, которые позволяют использовать как индивидуальную, так и разные формы интерактивной деятельности обучаемых (парную, групповую, фронтальную). Даны разнообразные задания для самостоятельной работы студентов. Пособие разработано с учетом принципа коммуникативной направленности и соответствует современным требованиям преподавания иностранных языков. Для студентов гуманитарных специальностей, изучающих английский язык. Изд-во ОмГУ Омск 2004 ISBN 5-7779-0495-5 © Омский госуниверситет, 2004
Стр.1
joying this any more. There's so much traffic on the roads nowadays that you can't even stop or look round to enjoy the view. If we could get off the roads and into the country, we'd have much more fun.' So we began by finding our way through London, keeping to parks, river banks, sometimes riding on disused railway tracks. Then we began to make our own route maps to get out of the city so that we'd be able to get out into the country and ride along bridle paths and footpaths. Crane I thought cyclists were restricted to bridle paths, like riders on horseback. Isn't it illegal to ride bikes on footpaths? Don't country people object? Ainslie As long as you keep off the well-known paths used by hikers and ramblers, you shouldn't have any problems. It's a matter of common sense and good manners. Kids on motor bikes do far more harm. They're a real nuisance. Crane Is any bike suitable? Do you need a racing bike, for instance? Ainslie Oh, no, they're no use. You see, it's not speed that matters, it's being able to deal with tall grass or bumpy surfaces. You need a mountain bike. Crane Are you going to tell us your route to Brighton? Ainslie No, we never publish our routes because if we did thousands of people would follow them, and it would take away the spirit of adventure. Finding your own way, that's one of the most enjoyable things about rough cycling. But if listeners would like some further information they could get in touch with me ... Contents Warming-ups ...................................................................................... 3 Vocabulary I. Hobbies ............................................................................... 6 II. Sports ................................................................................. 9 III. Leisure activities ............................................................ 14 Reading I. Hobbies ............................................................................. 21 II. A Couch Potato ............................................................... 44 III. Sports and Leisure Activities.......................................... 54 Listening I. Hobbies ............................................................................. 75 II. A Couch Potato ............................................................... 82 III. Sports and Leisure Activities ......................................... 87 Video (Aerobics) .............................................................................. 91 Speaking ......................................................................................... 107 Tapescripts ...................................................................................... 114 121 122
Стр.61
Елена Александровна Бекерова Евгения Викторовна Зайцева Ольга Юрьевна Казарина HOBBIES. LEISURE TIME Учебно-методическое пособие (для студентов гуманитарных специальностей, изучающих английский язык) Технический редактор Е.В. Лозовая Редактор Л.Ф. Платоненко ______________________________________________________________ Подписано к печати 26.10. 2004. Формат бумаги 60х84 1/16. Печ. л. 7,7. Усл.-печ. л. 6,1. Уч.-изд. л. 6,6. Тираж 100 экз. Заказ 551. ______________________________________________________________ Издательство Омского госуниверситета 644077, г.Омск-77, пр.Мира, 55а, госуниверситет
Стр.62