Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 493215)
Консорциум Контекстум Информационная технология сбора цифрового контента

World matters (180,00 руб.)

0   0
АвторыВоронина Елена Владимировна, Дробышева Татьяна Владиславовна, Кривенко Людмила Александровна
ИздательствоИстоки
Страниц128
ID325205
АннотацияЦелью пособия является развитие у студентов продуктивных и рецептивных видов речевой деятельности в рамках социально-культурной сферы общения: говорения, письма, чтения и аудирования. Тренируются различные стратегии чтения (просмотровое, поисковое, детальное), развиваются навыки диалогической и монологической речи. Пособие рассчитано на 36 часов аудиторной и 36 часов самостоятельной работы. Пособие состоит из 9 разделов (Units), охватывающих основную тематику общения в социально-культурной сфере: спорт, природа, искусство, путешествия, жизнь в городе и сельской местности, обычаи и традиции народов, проблемы глобализации, новые информационные технологии, роль иностранного языка в жизни общества. Каждый раздел содержит предтекстовые упражнения; аутентичные письменные тексты и тексты для аудирования; послетекстовые упражнения, направленные на проверку понимания; блок упражнений на обсуждение информации, полученной из текстов; а также упражнения, направленные на формирование и развитие навыков письменной речи. В конце каждого раздела дан комплекс дополнительных упражнений повышенной трудности для студентов, имеющих более высокий уровень языковой подготовки.
Кому рекомендованоПредназначено для студентов первого курса естественно-научных факультетов.
World matters / Е.В. Воронина, Т.В. Дробышева, Л.А. Кривенко .— Воронеж : Истоки, 2014 .— 128 с. — 127 с.

Предпросмотр (выдержки из произведения)

CONTENTS UNIT 1 Rural and Urban Living p. 5 2 Wildlife p. 18 3 Arts p. 31 articles about animal invaders and whale hunting a telephone conversation a role-play: choosing photos for a website project work: endangered animals reading a tale about country vs. city way of life; an article about a traditional English village listening conversations, a TV programme speaking asking and giving directions writing a factfile about your city a brochure about London; a famous painter’s biography; an article about a famous recluse 4 The Age of Technology p. 42 opinions about the role of computers; an article about computers for the disabled; a factfile about the Internet a tour guide a dialogue: finding information about museums; an interview project work: Power Point presentation about person of art conversations group discussion a letter of complaint 3 UNIT 5 Around the World p. 54 6 Global Affairs p. 66 7 Sports p. 78 encyclopaedia extracts; an article about Microsoft; an article about globalization a magazine article about keeping fit; encyclopaedia extracts about kinds of sport; an article about female football fans 8 Languages and Communication p. 87 9 Customs and Traditions p.100 Scripts p. 117 4 an article about festivals in Scotland; celebration of Christmas in different countries conversations festival committee meeting; April Fool’s Day celebration making suggestions about what to do at a festival; giving advice project work: writing theses for an oral presentation an article about dying languages; an article about texting a radio interview a dialogue about the Russian language an informal letter presentations by the Olympic Committee group discussion: expressing opinion a biography of a famous sports person a talk about globalistion process reading extracts from a travel book; an interview with a famous explorer listening a conversation about ‘ethical travel’ speaking sharing your traveling experience; a game: travel around the world; booking a holiday writing a formal letter: a letter to a holiday company; booking a room group discussion: expressing opinion a for and against essay Unit 1 Rural and Urban Living In this module you will:  Read about country vs. city way of life; a traditional English village <...>
World_matters.pdf
Стр.1
Стр.3
Стр.6
Стр.7
Стр.8
World_matters.pdf
Стр.1
Печатается по решению научно-методического совета ф-та РГФ (протокол № 6 от 10 июня 2014 г.) World Matters. Учебно-методическое пособие по английскому языку для студентов естественно-научных факультетов. 2-е издание / Составители: Е.В. Воронина, к.ф.н. Т.В. Дробышева, к.ф.н. Л.А. Кривенко. – Воронеж: издательство «Истоки», 2014. – 126 с. Настоящее учебно-методическое пособие подготовлено на кафедре английского языка естественно-научных факультетов факультета РГФ Воронежского государственного университета и предназначено для студентов первого курса естественно-научных факультетов. Целью пособия является развитие у студентов продуктивных и рецептивных видов речевой деятельности в рамках социально-культурной сферы общения: говорения, письма, чтения и аудирования. Тренируются различные стратегии чтения (просмотровое, поисковое, детальное), развиваются навыки диалогической и монологической речи. Пособие рассчитано на 36 часов аудиторной и 36 часов самостоятельной работы. Пособие состоит из 9 разделов (Units), охватывающих основную тематику общения в социально-культурной сфере: спорт, природа, искусство, путешествия, жизнь в городе и сельской местности, обычаи и традиции народов, проблемы глобализации, новые информационные технологии, роль иностранного языка в жизни общества. Каждый раздел содержит предтекстовые упражнения; аутентичные письменные тексты и тексты для аудирования; послетекстовые упражнения, направленные на проверку понимания; блок упражнений на обсуждение информации, полученной из текстов; а также упражнения, направленные на формирование и развитие навыков письменной речи. В конце каждого раздела дан комплекс дополнительных упражнений повышенной трудности для студентов, имеющих более высокий уровень языковой подготовки.
Стр.3
Unit 1 Rural and Urban Living In this module you will:  Read about country vs. city way of life; a traditional English village  Talk about pros and cons of living in a city/village  Test your knowledge of cities  Listen to a TV program audio script  Write a factfile about your city  Learn how to ask and give directions Useful vocabulary: Nouns Verbs Adjectives Phrases and collocations Linkers Prepositions traffic, convenience, shopping mall, car park, multi-screen cinema, entertainment complex, countryside, lane, depopulation, town dweller, background, housing estate, rural area, facility, transport link to surround, to move to, to get to know exciting, ancient, huge, cold, wet, hot, dry, quiet, modern, expensive, capital, provincial, famous for, urban, overcrowded, multi-cultural, easy-going, public transport, tourist information center, slum conditions, pace of life, lack of smth, to provide access, remote area, traffic free zone, to be curious about smth, despite, conversely, however, for instance opposite, next to, on the left/right, at the top/bottom, on the corner of 5
Стр.6
1. Lead-in 1a Look at the photos and choose the names of the cities from the box (There are some extra names). Istanbul Venice Moscow Paris Krakow Sydney London New York San Paulo Tokyo Singapore 1b Match the adjectives 1-10 with their opposites (a-j), choose two or three words to describe each city in the photos. e.g. : London/Paris is … 1 exciting 2 old, ancient 3 huge 4 cold 5 wet a hot b dry c quiet d modern e expensive 6 noisy 7 beautiful 8 cheap 9 busy 10 capital f ugly g boring h tiny i provincial j peaceful 1c What do you know about San Paulo? Guess if the statements are true or false. 1 San Paulo is huge and noisy. 2 The public transport is expensive. 3 It’s situated in Argentina. Look through “Ten Facts about San Paulo” and check if you were right. 6 4 It’s famous for soap operas. 5 It’s on the coast. 6 The summers there are wet.
Стр.7
Ten Facts about San Paulo  It’s in the south of Brazil.  It’s a big city.  It isn’t a capital of Brazil. (Brasilia is the capital.)  It’s 75 kilometres from the sea.  In summer, the weather is hot and wet.  It’s famous for coffee!  The restaurants are good.  It isn’t a quiet city.  San Paulo and Corinthians are football clubs in the city. They’re famous in South America.  In fact, it’s very noisy. The buses aren’t expensive. 2. Listening 2a Listen to two conversations and answer the questions. Track 01. 1 Are the conversations between: a) two students? b) two teachers? c) a teacher and a student? A: Good morning. Come in. What’s your name? B: Pavel. A: OK, Pavel.1)_______ . Where are you from? B: From Krakow, in Poland. A: Oh, OK. Tell me something about Krakow. 7 2 The situation is: a) on the phone. b) in a class. c) in a café. 2b Listen again and fill in the gaps with the missing words and phrases. 1 B: Well, it’s a beautiful city. It’s in the south of Poland. 2) ________ – that’s Warsaw. A: Is it a big city? B: No, it isn’t. 3) ________ . A: Anything else? B: It’s cold in winter. er … for you, 4) ________ ! A: OK, good, Pavel. We’re on … …
Стр.8