Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 572104)
Консорциум Контекстум Информационная технология сбора цифрового контента
Уважаемые СТУДЕНТЫ и СОТРУДНИКИ ВУЗов, использующие нашу ЭБС. Рекомендуем использовать новую версию сайта.

Английский язык (90,00 руб.)

0   0
АвторыМалышева М. Г., Мартьянова И. В., Невская Е. А., Яросл. гос. ун-т им. П. Г. Демидова
ИздательствоЯрГУ
Страниц50
ID238259
АннотацияПрактикум состоит из четырех частей, тематика которых соответствует темам, изучаемым студентами-историками на I и II курсах. В каждой части содержатся информационные и проблемные тексты по специальности для изучающего, поискового и ознакомительного чтения, лексические, грамматические упражнения, задания для обсуждения.
Кому рекомендованоПредназначен для студентов, обучающихся по направлению 030600.62 История, цикл Б1 (дисциплина «Иностранный язык»), очной формы обучения.
УДК811.111:93/94(076.5)
ББК81.2Англ.я73
Английский язык : практикум по работе с текстом по специальности «История» / М. Г. Малышева, И. В. Мартьянова, Е. А. Невская; Яросл. гос. ун-т им. П. Г. Демидова .— Ярославль : ЯрГУ, 2012 .— 50 с. — URL: https://rucont.ru/efd/238259 (дата обращения: 25.10.2021)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Демидова, 2012 2 Historical Science Text A Unit I 1. <...> Before you read the text answer the questions in writing: a. <...> What kind of written sources (источники) do you know? c. Why does a historian have to be careful when interpreting and recording (записывая) events? d. <...> How can archaeologists define (определить) the date of an object found? 2. <...> Scan through (read very quickly) the text and match the paragraphs with the questions in ex. 1. <...> The basic aims of history are to record and explain our past. <...> The first people to study history seriously were the ancient Greeks. <...> In the 5th century BC, the Greek historian Herodotus (called the Father of History) set out to write an accurate record of the wars between the Greeks and the Persians to preserve the details of the time. 3 4. <...> For example the advanced Inca civilization used knotted lengths of string, called quipus, to record information. 5. <...> In a very early period in the progress of man, and long before he was advanced enough to make use of letters, he felt the want of some resource to amuse his leisure in peacetime and to stimulate his courage in war. <...> Unconsciously they were handing down a historical record of their days, and, as archaeologists have found, the main outlines of these ancient stories are valid enough to be trusted and regarded as historically true. <...> Archaeologists study objects (artifacts), features (buildings) and ecofacts (seeds, animal and human bones). <...> Interpreting the evidence is a fascinating part of a historian’s job. <...> Historians also have to be careful that their own views and attitudes don’t influence their interpretation of historical texts. 9. <...> Read and translate the text A using the dictionary (paragraphs 2, 5, 8, 9 in written form) Text Vocabulary Practice 4. <...> Group types of historical sources mentioned in the text in the charts below, learn them by heart. written sources unwritten sources primary religious secondary archaeological 5. <...> Arrange the verbs from the text in the order a historian studies sources (see the chart), learn the verbs by heart; use the words from ex. 4 or text A to finish your sentences: compare <...>
Английский_язык_практикум_по_работе_с_текстом_по_специ-_альности_«История».pdf
Министерство образования и науки Российской Федерации Ярославский государственный университет им. П. Г. Демидова Кафедра иностранных языков естественно-научных факультетов Английский язык Практикум по работе с текстом по специальности «История» Рекомендовано Научно-методическим советом университета для студентов, обучающихся по направлению История Ярославль 2012 1
Стр.1
УДК 811.11:93/94(076.5) ББК Ш143.21я73 А 64 Рекомендовано Редакционно-издательским советом университета в качестве учебного издания. План 2012 года Рецензент кафедра иностранных языков естественно-научных факультетов Ярославского государственного университета им. П. Г. Демидова Составители: М. Г. Малышева, И. В. Мартьянова, Е. А. Невская А 64 Английский язык: практикум по работе с текстом по специальности «История» / сост. М. Г. Малышева, И. В. Мартьянова, Е. А. Невская; Яросл. гос. ун-т им. П. Г. Демидова. – Ярославль: ЯрГУ, 2012. – 48 с. Практикум состоит из четырех частей, тематика которых соответствует темам, изучаемым студентами-историками на I и II курсах. В каждой части содержатся информационные и проблемные тексты по специальности для изучающего, поискового и ознакомительного чтения; лексические, грамматические упражнения, задания для обсуждения. Предназначен для студентов, обучающихся по направлению 030600.62 История, цикл Б1 (дисциплина «Иностранный язык»), очной формы обучения. УДК 811.11:93/94(076.5) ББК Ш143.21я73 © Ярославский государственный университет им. П. Г. Демидова, 2012 2
Стр.2
Historical Science Text A Unit I 1. Before you read the text answer the questions in writing: a. What did Herodotus write? b. What kind of written sources (источники) do you know? c. Why does a historian have to be careful when interpreting and recording (записывая) events? d. In what way did people record the events when they did not know writing? e. What is history? f. Does history study only (только) our past? g. What is oral (устная) history? h. What does archaeology study? i. How can archaeologists define (определить) the date of an object found? 2. Scan through (read very quickly) the text and match the paragraphs with the questions in ex. 1. Discovering the Past 1. What is history? In its broadest sense, history is the story of people – the study of our past. Some historians look at important events, such as wars and government, while others examine the lives of ordinary people. By understanding the past we may be able to gain a more balanced view of the present. 2. The basic aims of history are to record and explain our past. Historians look for evidence by researching a wide range of documents and records called historical sources. Primary sources are accounts written by people involved in events, and include wills, maps, letters and diaries. Historians look for evidence about people’s beliefs from prayer books and religious documents and also rely on birth, death and marriage register and population surveys called censuses. Historians also search through secondary sources – studies of primary sources made at a later date, such as newspaper reports. 3. The first people to study history seriously were the ancient Greeks. In the 5th century BC, the Greek historian Herodotus (called the Father of History) set out to write an accurate record of the wars between the Greeks and the Persians to preserve the details of the time. 3
Стр.3