Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634620)
Контекстум
.

Crime and punishment (110,00 руб.)

0   0
АвторыВасильченко Наталья Викторовна, Климова Алла Юрьевна, Пешкова Анна Борисовна
ИздательствоИздательский дом ВГУ
Страниц30
ID358534
АннотацияОсновными задачами, которые решаются в данном учебно- методическом пособии, являются следующие: формирование навыков ознакомительного и поискового чтения с целью получения заданной информации, навыков смыслового обобщения и выделения ключевой информации из текста, а также развитие умений монологического высказывания по предложенным вопросам и умений обсуждать полученную информацию в различных формах взаимодействия студентов в пределах группы.
Кому рекомендованоРекомендовано студентам 1 курса дневного отделения юридического факультета. Для направления 40.03.01 – Юриспруденция
Crime and punishment / Н.В. Васильченко, А.Ю. Климова, А.Б. Пешкова .— Воронеж : Издательский дом ВГУ, 2015 .— 30 с. — 36 с. — URL: https://rucont.ru/efd/358534 (дата обращения: 19.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ РФ ФЕДЕРАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ВЫСШЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ «ВОРОНЕЖСКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ УНИВЕРСИТЕТ» CRIME AND PUNISHMENT Составители: Н. <...> Для направления 40.03.01 – Юриспруденция 2 Пояснительная записка Данное учебно-методическое пособие “Crime and punishment” рекомендуется для самостоятельной работы студентов 1 курса дневного отделения юридического факультета. <...> Данное пособие соответствует принципам коммуникативной направленности, культурной и педагогической целесообразности, а также позволит студентам соответствовать уровню выпускных требований по дисциплине «Иностранный язык в сфере юриспруденции (английский)» с учетом специфики вуза и потребностей студентов. 3 CRIME AND PUNISHMENT 1. <...> What do burglars usually steal from houses? 2. <...> What precautions should you take when you leave your house? <...> Read the following summary of the text, then listen to the tape and fill in the gaps. <...> It will most likely happen again, unless you make sure your house is not burglar- 2) ………. <...> Anything which signals nice possessions and 4) ………. will catch the burglar’s eye. <...> You may complain about nosy 5) ………. but it’s good to know someone is watching your house while you are away. <...> You should be sensible and leave lights on in your 7) ………. when you go out at night. <...> If you leave 9) ………. milk bottles on the doorstep, you will give burglars the 10) ………. light to break in. <...> A good idea is to take photos of your possessions and label valuable items. <...> READING You are going to read a magazine article about burglar- friendly houses. <...> Choose from the list A-I the sentence which best summarises each part (1–7) of the article. <...> There is one extra sentence which you do not need to use. <...> E Draw attention to your home to make it burglar- proof. <...> John lost all of his ………. when arsonists set fire to his house. (belongings) 2. <...> The man’s lawyer ………. him not to talk to the newspaper reporters. (recommend) 7. <...> After my house was burgled <...>
Crime_and_punishment_.pdf
Стр.1
Стр.3
Стр.6
Стр.7
Стр.8
Crime_and_punishment_.pdf
МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ РФ ФЕДЕРАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ВЫСШЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ «ВОРОНЕЖСКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ УНИВЕРСИТЕТ» CRIME AND PUNISHMENT Составители: Н.В. Васильченко А.Ю. Климова А.Б. Пешкова Учебно-методическое пособие Воронеж Издательский дом ВГУ 2015
Стр.1
Пояснительная записка Данное учебно-методическое пособие “Crime and punishment” рекомендуется для самостоятельной работы студентов 1 курса дневного отделения юридического факультета. Целью пособия является развитие у студентов необходимого уровня коммуникативной компетенции для решения социально-коммуникативных задач в различных областях профессиональной деятельности. Основными задачами, которые решаются в данном учебнометодическом пособии, являются следующие: формирование навыков ознакомительного и поискового чтения с целью получения заданной информации, навыков смыслового обобщения и выделения ключевой информации из текста, а также развитие умений монологического высказывания по предложенным вопросам и умений обсуждать полученную информацию в различных формах взаимодействия студентов в пределах группы. Пособие состоит из основного раздела, в центре которого – текст, в ходе работы с ним отрабатываются рецептивные и продуктивные виды речевой деятельности. Основной раздел включает предтекстовые (вводные), сопутствующие тексту задания – на заполнение пропущенной информации или извлечение необходимой информации, послетекстовые задания: а) задания, направленные на тренировку лексического материала, б) репродуктивные задания (изложение краткой информации по проблемам, поднятым в тексте; составление аннотации текста). На методическое пособие рекомендуется отводить 2–4 аудиторных часов и 2 часа для самостоятельной работы, хотя в зависимости от уровня подготовленности студентов программа может меняться. Данное пособие соответствует принципам коммуникативной направленности, культурной и педагогической целесообразности, а также позволит студентам соответствовать уровню выпускных требований по дисциплине «Иностранный язык в сфере юриспруденции (английский)» с учетом специфики вуза и потребностей студентов. 3
Стр.3
4 Underline the correct item. 1. If you don’t want someone to burgle \ steal your house, you should keep the doors and windows locked. 2. He keeps his bicycle securely chained so that no one will steal \ rob it. 3. Two men attempted to burgle \ rob the local bank, but the police arrived before they got away. 4. Instead of fining the man, the judge sent him to prison because he was a repeat offender \ convict. 5. That terrorist is one of the world’s most wanted criminals \ suspects. 6. The offender \ suspect was set free because there was no evidence to prove that he was guilty. 7. The suspect \ convict had been in prison for twenty years when he died. 5 Fill in the gaps with the correct particle(s). 1. It was not difficult to the robbers to break ………. because a window was left unlocked.( enter a place illegally) 2. The burglars managed to break ………. the house and steal the TV and video. (illegally enter) 3. I broke ………. a piece of chocolate and gave it my friend.(separated) 4. Four prisoners broke ………. ………. prison during the riot yesterday.(escaped from) 5. Unfortunately, Jackie and Andy broke ………. just a few days before Christmas. (ended their relationship) 6 Fill in the correct preposition, then choose any five items and make sentences. 1) to hear ….. sb (have news); 2) to hear ….. sb \ sth (to be told about sb); 3) to complain ….. sb \ sth; 4) to be ….. risk; 5) to be proud ….. sb \ sth; 6) to care ….. sb \ sth; 7) to care ….. sb \ sth (= to like \look after) 8) ….. regular times; 9) ….. danger of sth; 10) to be ….. bars; 11) to take a photo ….. sb \ sth LANGUAGE DEVELOPMENT Dо you live in a Burglar – Friendly House? 0 ……………………… c …………………………… It’s the last thing you want to hear when you’ve just been burgled, but the awful truth is that if you’ve been burgled once, you’ll probably be burgled again. In fact, it’s likely to happen another four or five times. Why? Because some of us have ‘burglar-friendly’ houses. 6
Стр.6
1……………………… ……………………………. Burglars think that the bigger the house, the richer the owners. ‘ You can’t do much about the size of your house,’ says Professor Pease Huddersfield University, ‘ but if it’s large, you need to be even more careful than if it’s small.’ 2………………………. ……………………………. You should take a good look at your house – not as you normally do, but as a burglar would. If you were a burglar, which home would you choose to rob, - a house with a shiny new car parked outside or one with a rusty vehicle? Anything which signals nice possessions and money will certainly catch the burglar’s eye. 3……………………… ……………………………… people may complain about their nosy neighbours, but there’s no better way of stopping burglars than having watchful neigbours around. If the house is far away from others, or hidden from the road, it is more attractive to burglars, who think they can get in and out without being noticed. So a burglar alarm is a good idea. And remember, you may get privacy from a tall hedge or a high wall – but so does a burglar. 4……………………… …………………………………. Ian Stephen, who works with the Scottish prison service, believes that you are more at risk if your house looks nice. “ Window- boxes, nice curtains and beautifully painted walls all tell the burglar that you are proud of your home and care about your possessions and are more likely to have nice things in your house”, he says. He advises people to try to make their homes look as plain as possible and not to draw attention to any new things they have bought by leaving the empty boxes next to the dustbin. 5………………………. …………………………………. People often leave a light on when they go out. ‘ But be sensible, ‘advises Ian Stephen. “ Don’t leave a light on in the hall as it never makes the burglars believe that you are in. Have you ever heard of a family enjoying an evening in the hall? Leave it on in the leaving room.” An open window is also an open invitation to burglars. If you sometimes forget to shut and lock doors and windows, stick a note on the inside of the front door to remind you. And make sure any ladders are put away and not left outside where burglars can use them. 7
Стр.7
6………………………… …………………………………. By leaving newspapers and letters sticking out of the letter-box, or full milk bottles on the doorstep, you are giving burglars the green light to break into your home. Similarly, if you are away from the house at regular times- out at work or doing the shopping- then your home is also in danger of being burgled. Ask a neighbour to keep an eye on your house at these times. 7………………………… ………………………………….. it’s a good idea to take photos of your valuable possessions. By doing that, if you are burgled, you will be able to identify stolen property, which could lead to the thief being put behind bars. It is also possible to label valuable items such as TVs and videos with your postcode. If they are stolen, this will make them easier to find. One more good idea is to ask for a crime prevention officer to visit your home and identify weak points in its security. LANGUAGE DEVELOPMENT 1 Match the criminals with the descriptions. 1 thief 2 robber 3 burglar 4 mugger 5 murderer 6 kidnapper 7 arsonist 8 shoplifter 9 vandal 10 hijacker a someone who kills somebody else on purpose b someone who steals things from shops c someone who takes a person by force and demands ransom in order to set them free d someone who steals something from a bank, post office, shop, etc., often using threats or force e someone who uses force to take control of an aero plane, train etc f someone who takes things which do not belong to them g someone who damages other people’s property on purpose h someone who attacks people in the street in order to steal something i someone who sets fire to property on purpose j someone who breaks into people’s houses to steal things 8
Стр.8

Облако ключевых слов *


* - вычисляется автоматически
.
.