Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634620)
Контекстум
.

Дидактические материалы к аудиорассказу "The last recording" (110,00 руб.)

0   0
АвторыВойткова Анастасия Николаевна
ИздательствоФГБОУ ВПО "ИГЛУ"
Страниц27
ID213336
АннотацияДидактические материалы к аудиорассказу представляют собой упражнения, направленные на формирование и развитие лингвистической компетенции: развитие навыков восприятия иноязычной речи на слух, расширение словарного запаса и углубление знаний о грамматической структуре английского языка. Предназначено для студентов начального уровня, обучающихся в вузах с расширенной сеткой преподавания английского языка, а также для студентов 1-2 курса лингвистического университета неязыковых направлений.
ББК81.43.1 – 923
Дидактические материалы к аудиорассказу "The last recording" / А.Н. Войткова .— Иркутск : ФГБОУ ВПО "ИГЛУ", 2013 .— 27 с. : ил. — URL: https://rucont.ru/efd/213336 (дата обращения: 20.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

ВОЙТКОВА ДИДАКТИЧЕСКИЕ МАТЕРИАЛЫ Listening comprehension story Vocabulary & discussion points The last recording by Tony Hopwood 1 ББК 81.43.1 – 923 В 65 Печатается по решению редакционно-издательского совета Иркутского государственного лингвистического университета Рецензенты: канд. пед. наук, доцент кафедры рекламы и связей с общественностью ИГЛУ Ю. <...> Дидактические материалы к аудиорассказу представляют собой упражнения направленные на формирование и развитие лингвистической компетенции: развитие навыков восприятия иноязычной речи на слух, расширение словарного запаса и углубление знаний о грамматической структуре английского языка. <...> Н., 2013 © Macmillan Publishers limited, 1998 © Illustrations by Ann Magil © Иркутский государственный лингвистический университет, 2013 2 Listening comprehension story Vocabulary & discussion points The Last Recording by Tony Hopwood Warming-up. <...> Match the part of speech & the translation: word forms re'cord part of speech Translation n 1. record v recording n recorder n Context written account (запись; записывание) 2. to write information down or store it in a computer or on film so that it can be looked at in the future: (записывать (= register (in writing/ on tape)) 3. music, speech, or images that have been stored on tape or discs 4. a piece of electrical equipment that records music, films etc ➔ flight recorder 5. a judge in a city court, in some areas of Britain and the US           Have you heard the new recording of Mozart's Requiem? a video recording of the interview recording studio/equipment etc (=a studio etc used for recording music) Her husband made her record every penny she spent. <...> I'll record the film and we can all watch it later cassette recorder/tape recorder/video recorder. <...> Read the blurb & presuppose what might happen? <...> A quick spooky read for struggling readers. <...> Two new students at a college encounter strange noises in the language lab and why does it really affect Max, the sound engineer. <...> When they find out the reason, can they save him? 3 Chapter 1 Introduction <...>
Дидактические_материалы_к_аудиорассказу_The_last_recording.pdf
А.Н.ВОЙТКОВА ДИДАКТИЧЕСКИЕ МАТЕРИАЛЫ Listening comprehension story Vocabulary & discussion points The last recording by Tony Hopwood 1
Стр.1
ББК 81.43.1 – 923 В 65 Печатается по решению редакционно-издательского совета Иркутского государственного лингвистического университета Рецензенты: канд. пед. наук, доцент кафедры рекламы и связей с общественностью ИГЛУ Ю.С. Заграйская доцент, канд. пед. наук, заведующая кафедрой иностранных языков для специальных целей ИГЛУ Н.В. Елашкина Войткова, А.Н. В 65 Дидактические материалы к аудиорассказу «The last recording» / авт.-сост. А.Н. Войткова. – Иркутск : ИГЛУ, 2013. – 28 с. Дидактические материалы к аудиорассказу представляют собой упражнения направленные на формирование и развитие лингвистической компетенции: развитие навыков восприятия иноязычной речи на слух, расширение словарного запаса и углубление знаний о грамматической структуре английского языка. Предназначено для студентов начального уровня, обучающихся в вузах с расширенной сеткой преподавания английского языка, а также для студентов 1-2 курса лингвистического университета неязыковых направлений. ББК 81.43.1 – 923 © Войткова А.Н., 2013 © Macmillan Publishers limited, 1998 © Illustrations by Ann Magil © Иркутский государственный лингвистический университет, 2013 2
Стр.2
Vocabulary & discussion points The Last Recording by Tony Hopwood Warming-up. Discuss: - What is the story about? Can you predict the end? "record" is a key word in the story Get familiar with the notes below. Match the part of speech & the translation: word forms re'cord record recording recorder part of speech n v n n Translation 1. written account (запись; записывание) 2. to write information down or store it in a computer or on film so that it can be looked at in the future: (записывать (= register (in writing/ on tape)) 3. music, speech, or images that have been stored on tape or discs 4. a piece of electrical equipment that records music, films etc ➔ flight recorder 5. a judge in a city court, in some areas of Britain and the US Read the blurb & presuppose what might happen? A quick spooky read for struggling readers. Two new students at a college encounter strange noises in the language lab and why does it really affect Max, the sound engineer. When they find out the reason, can they save him? Context  Have you heard the new recording of Mozart's Requiem?  a video recording of the interview  recording studio/equipment etc (=a studio etc used for recording music)  Her husband made her record every penny she spent.  He recorded that the operation was successful.  In 1892 it is recorded that the weather became so cold that the river froze over  The group has just recorded a new album.  Is the machine still recording?  I'll record the film and we can all watch it later  cassette recorder/tape recorder/video recorder. 3 Lis tening comp rehens ion s tory
Стр.3
Chapter 1 Introduction & Chapter 2 Meeting in Cromwell hall 1. Words to be studied before reading or listening. a) Match the English word with its Russian equivalent. tutor (n) doorway (n) that's why (n) beard (n) valley (n) luxury (n) case (n) heavy (adj) check-in-desk (n) gate (n) cap (n) move (v) technician (n) improve (v) tape (n) journey (n) check smth (v) be away (v) common (adj) crowded (adj) wardrobe (n) Notes: * Common room - The phrase common room is used especially in British and Canadian English to describe a type of shared lounge, most often found in dormitories, at (for example) universities * Tutor - руководитель группы студентов (в англ. университетах) b) Match the beginning of the phrase with its ending Part 1 (chapter 1) 1. He ran up 2. he dropped 3. He took off 4. They travel 5. The best of luck 6. how long are going 7. I've got to 8. Are you tired 9. He looked 10. he was a good 11. there are some 12. the airport 13. his other name begins the steps his cap on this boat I 've got to go at the note to be away? of me? strange noises on the tape improve my English technician with "S" was crowded his cases c) Transcribe the following words valley ...................... technician ........................ tutor ....................... improve ....................... move ......................... luxury ............................. crowded .......................... 2. Translate the questions & then answer them: 1. Куда опаздывал Фредерик (be late for)? С кем он разговаривал на корабле? .............................................................................................................................. 4 1. a small 2. that's why 3. He took a taxi 4. there was a date 5. a man with a beard 6. I come from 7. it wasn't luxury 8. He unpacked 9. He put his clothes 10. a long way 11. They shook Уезжать, куратор, поэтому, тяжелый, чемодан, общий, ворота, техник, шапка, роскошь, долина, борода, двигаться, улучшаться, стойка регистрации, проверять , поездка, пленка (кассета), вход в помещение; шифоньер, переполнен Part 2 (chapter 2 ) I'm reading this book from the station came up to him his suitcase hotel bedroom away from home a little valley hands over the door dark-haired girl
Стр.4
2. Куда , как он предположил (presuppose), поехал Фредерик? Какие знакомые были у него в Колледже? .............................................................................................................................. 3. Где происходит следующая сцена (be set in)? Кто кого провожает (see smb off)? .............................................................................................................................. 4. Как выглядит Биатрис? Где она живет? Зачем она уезжает в Англию (leave for)? .............................................................................................................................. 5. Кто такой Макс? Какую записку он читает? Что говорится в записке? .............................................................................................................................. 6. Что из себя представлял Кромвел Холл (be like)? Сколько лет этому зданию? .............................................................................................................................. 7. Кто встретил Фредерика (come up to) и проводил его в его комнату (show smb a room) ? ...................................................................................................................... 8. Какой была его комната (be like)? Она ему понравилась? Что подумал об этом комнате?...................................................................................................................... 9. Как он себя чувствовал в этой комнате? Куда он пошел потом? .............................................................................................................................. 10. Где он встретил Биатрисс? Что она читала и почему? .............................................................................................................................. 11. Почему Биатрисс ушла? .............................................................................................................................. 12. О чем подумал Фредерик? .............................................................................................................................. Part 2 Working with the vocabulary 3. (Listen to the chapter again) Read the sentences taken from the chapter & Insert the right preposition & translate the sentences. 1. He ran ...............the steps and.................... the boat. 2. The big man sat down ................ .............. him and took .................... his cap. He smiled. 3. This is my first visit.................... England. 4. It begins....... "S", i think. 5. I'm very interested............. technical things. I want to study ............ an American university.' 6. Beatriz stood .............the check-in desk with her cases. 7. He looked again ............... the note. It was from one of the tutors. Max listened.......... the tape 8. Frederick took a taxi ............. Sevenoaks station. 9. The taxi drove.................. the college gates and Frederick looked ........... window. ............ the 10. There was a name and a date ............... the door: Cromwell Hall 1525 11. 'Switzerland,' said Frederick. 'I come ….. a little valley in the Bernese Oberland.' 12. Frederick looked .................. his room. 13. Frederick unpacked his suitcase and put all his clothes........................ 14. I'll go .................. a walk .................. the college. 15. Then he went.................. the library. 16. There was an open book .... ............ 17. A tall man with a beard came ........... ................ him. 18. When Frederick came in, she looked .............. 19. but... there's something strange ...................... it.' 20. He picked .................. the book and started to read it 4. Read or listen again. While reading/ listening find English equivalents for the Russian words & sentences. Comment on the grammar. 5 ...... her.
Стр.5