Демидова
Кафедра иностранных языков
Исследования
Гипотезы
Эксперименты
Методические указания
Рекомендовано
Редакционно-издательским советом университета
для магистрантов и аспирантов специальностей
Физика и Математика
Ярославль 2006
1
УДК 81’1
ББК Ш 14я73
И 85
Рекомендовано
Редакционно-издательским советом университета
в качестве учебного издания. <...> Предназначены для магистрантов и аспирантов, обучающихся
по специальностям: магистратура 510400 Физика, магистратура
510100 Математика (дисциплина "Английский язык", блок ГСЭ),
очной формы обучения. <...> Electricity is not a Form of Energy
Вy William Beaty, 1999
Before you read the text
1. <...> Many encyclopedias, dictionaries and textbooks contain very clear
statements about the nature of Electricity. <...> They say this:
– Electricity is a type of energy.
– Electric current is a flow of energy. <...> However, this energy cannot be called “Electricity”, since Coulombs of
electricity are very different from Joules of electromagnetic energy. <...> They’re two different things, so the energy and the charge cannot both
be electricity. <...> The electrical energy flows
rapidly one way, going from the source to the load and not returning. <...> The energy does not follow the circular flow of electricity; electricity
and electrical energy are two different things. <...> No charges of electricity
are gained or lost as the charges circulate within the wires, yet batteries
create electrical energy from chemical energy and light bulbs destroy
the electrical energy as they convert it into light. <...> Electrical energy takes
a rapid one-way path from battery to bulb and then leaves the circuit as
light while electricity flows around (and around and around) a closedloop path and none is lost.
3
In a lightbulb, charges of electricity flow through the filament and
back out again. <...> This electricity enters the light bulb
through one wire and the same amount of electricity leaves through the
other wire. <...> The light bulb uses
up the electric energy: the electrical energy flows into the bulb along
both wires and is transformed into heat and light. <...> The
electricity does not move forward at all (if it did, that would be a direct
current or “DC”). <...> If this is confusing, consider sound waves which move through
collections of air molecules. <...> Electricity is like the air which <...>
Исследования._Гипотезы._Эксперименты___Методические_указания.pdf
Министерство образования и науки Российской Федерации
Федеральное агентство по образованию
Ярославский государственный университет им. П.Г. Демидова
Кафедра иностранных языков
Исследования
Гипотезы
Эксперименты
Методические указания
Рекомендовано
Редакционно-издательским советом университета
для магистрантов и аспирантов специальностей
Физика и Математика
Ярославль 2006
1
Стр.1
УДК 81’1
ББК Ш 14я73
И 85
Рекомендовано
Редакционно-издательским советом университета
в качестве учебного издания. План 2006 года
Рецензент
кафедра иностранных языков ЯрГУ им. П.Г. Демидова
Составители: ст. препод. Т.Б. Потехина,
ст. препод. Л.Л. Туркина
И 85
Исследования. Гипотезы. Эксперименты : метод. указания / Сост.
Т.Б. Потехина, Л.Л. Туркина ; Яросл. гос. ун-т. – Ярославль : ЯрГУ,
2006. – 36 с.
Цель методических указаний – обучение магистрантов и
аспирантов естественных факультетов устной и письменной речи на
английском языке.
Методические указания состоят из разделов, куда включены
научно-популярные статьи из зарубежных периодических изданий, а
также упражнения и задания, стимулирующие речевую деятельность
на английском языке. Содержится справочный материал и
рекомендации по написанию и оформлению научных статей.
Методические указания составлены в соответствии с
требованиями действующей программы по английскому языку для
неязыковых специальностей высших учебных заведений.
Предназначены для магистрантов и аспирантов, обучающихся
по специальностям: магистратура 510400 Физика, магистратура
510100 Математика (дисциплина "Английский язык", блок ГСЭ),
очной формы обучения.
УДК 81’1
ББК Ш 14я73
© Ярославский государственный университет, 2006
© Т.Б. Потехина, Л.Л. Туркина, 2006
2
Стр.2
X.
1. For an automatic system to be successful it must tune a
transmitter at least as accurately as can be done manually.
2. It is not possible for the author to make all the mathematics
involved easy for those who have little training in that subject.
3. The suggestion is both attractive and interesting but the work is
not sufficiently advanced for any definite opinion of its validity to be
formed.
4. Slooping programs remove the need for other users to wait for a
busy printer to become free.
5. These experiments prove that it is physically possible for the
ground ice of Alaska to have been formed by a process of segregation.
Contents
Part I. Reading and summarising information ............................................. 3
Part II. Speaking ............................................................................................. 24
Part III. Writing research papers ................................................................. 28
Part IV. Exercises ........................................................................................... 30
35
Стр.35
Исследования
Гипотезы
Эксперименты
38
Стр.38