Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634160)
Контекстум
.

English lessons for teaching Russian culture and cultural diversity in Russia (220,00 руб.)

0   0
АвторыХодакова Анастасия Генадьевна, Надточева Елена Сергеевна
Издательство[Б.и.]
Страниц138
ID338209
АннотацияУчебно-методическое пособие предназначено для учителей английского языка начальной и средней школы. Пособие включает в себя планы-конспекты уроков по обучению культуре РФ на английском языке и может быть использовано на уроках английского языка как дополнение к основному УМК. Многие уроки посвящены историческим и культурным особенностям г. Тулы и Тульской области. Электронные материалы к урокам и иллюстрации можно найти на сайте проекта «Воспитание уважения к культурам народов России и мира на уроках английского языка» http://diverserussia.ru.
English lessons for teaching Russian culture and cultural diversity in Russia : Учебно-методическое пособие для учителей английского языка / ред.: А.Г. Ходакова, Е. С. Надточева .— : [Б.и.], 2015 .— 138 с. : ил. — URL: https://rucont.ru/efd/338209 (дата обращения: 16.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

English lessons for teaching Russian culture and cultural diversity in Russia Учебно-методическое пособие для учителей английского языка Editors: Anastasia Khodakova, Elena Nadtocheva Authors: Elizaveta Salokhina, Anna Kudelina, Anna Shilina, Olesya Grigorova, Daria Dulevskaya, Anastasia Samarina, Natalia Ulyanova, Anastasia Pakhomova, Ekaterina Bobrova, Anastasia Yegorova, Anastasia Gamburg, Maria Koksharova, Irina Manyakina, Christina Rogozhina, Svetlana Shuvaeva, Irina Rodionova, Olga Titova, Evgeniya Dolganova, Ekaterina Elagina, Anastasia Burmistrova, Polina Sonina, Rauza Sidekulova, Anastasia Khodakova, Nadezhda Maslova Front and Back Picture: by Anna Shtrynova Тула 2015 1 APPRECIATING DIVERSITY LESSON PLANS Под. ред. <...> APPRECIATING DIVERSITY LESSON PLANS Содержание Colours of Tula (Form 2)……………………………………………………7 The weather around Russia. <...> На наш взгляд, для успешного формирования социокультурной компетенции УМК по английскому языку должны быть дополнены регионоведческими материалами, представленными в разнообразных формах и упражнениях. <...> Это приводит к мысли, что при формировании основных речевых умений, необходимо включать в содержание обучения АЯ регионоведческий компонент, отражающий национально-культурную специфику региона. <...> С другой стороны, глобализация увеличивает интерес к местным самобытным народам и культурам, что делает актуальным интеграцию регионоведческого компонента в содержание обучения АЯ. <...> Мы же предлагаем включить регионоведческий компонент в содержание обучения АЯ для формирования и развития четырех базовых умений (чтения, говорения, аудирования, письменной 2 Tomalin Barry. <...> Е.С. Надточева, А.Г. Ходакова 6 COLOURS OF TULA The Teacher’s Name: Elizaveta Salokhina General topic: Colours Level: Beginner - elementary Form: 2 The main aim(s) of the lesson: to introduce new words (colours), to practice them in speech, to revise the grammatical structure «I’ve got a … <...> ». Time: 45 min Materials and equipment required: pictures, cards, magnets for the blackboard, iPads (pictures and iBooks lesson – http://diverserussia.ru) Teacher’s preparation: to print out the <...>
English_lessons_for_teaching_Russian_culture_and_cultural_diversity_in_Russia.pdf
English lessons for teaching Russian culture and cultural diversity in Russia Учебно-методическое пособие для учителей английского языка Editors: Anastasia Khodakova, Elena Nadtocheva Authors: Elizaveta Salokhina, Anna Kudelina, Anna Shilina, Olesya Grigorova, Daria Dulevskaya, Anastasia Samarina, Natalia Ulyanova, Anastasia Pakhomova, Ekaterina Bobrova, Anastasia Yegorova, Anastasia Gamburg, Maria Koksharova, Irina Manyakina, Christina Rogozhina, Svetlana Shuvaeva, Irina Rodionova, Olga Titova, Evgeniya Dolganova, Ekaterina Elagina, Anastasia Burmistrova, Polina Sonina, Rauza Sidekulova, Anastasia Khodakova, Nadezhda Maslova Front and Back Picture: by Anna Shtrynova Тула 2015 1
Стр.1
APPRECIATING DIVERSITY LESSON PLANS Под. ред. А.Г.Ходаковой и Е.С.Надточевой Учебно-методическое пособие предназначено для учителей английского языка начальной и средней школы. Пособие включает в себя планы-конспекты уроков по обучению культуре РФ на английском языке и может быть использовано на уроках английского языка как дополнение к основному УМК. Многие уроки посвящены историческим и культурным особенностям г. Тулы и Тульской области. Электронные материалы к урокам и иллюстрации можно найти на сайте проекта «Воспитание уважения к культурам народов России и мира на уроках английского языка» http://diverserussia.ru.
Стр.2
COLOURS OF TULA The Teacher’s Name: Elizaveta Salokhina General topic: Colours Level: Beginner - elementary Form: 2 The main aim(s) of the lesson: to introduce new words (colours), to practice them in speech, to revise the grammatical structure «I’ve got a …». Time: 45 min Materials and equipment required: pictures, cards, magnets for the blackboard, iPads (pictures and iBooks lesson – http://diverserussia.ru) Teacher’s preparation: to print out the pictures, prepare the cards for each student. LESSON PROCEDURE Time 3 Teacher does/says T greets SS, brings pictures to class. They can be grouped in the following way: Red – matryoshka, the coat of arms of Tula Yellow – samovar, football club «Arsenal» Blue – blue harmonica, the river Upa Brown - Tula cake, Tula’s Kremlin. Green - Platonovsky forest, the Central Park of Culture and Rest named after P. Belousov. T hangs them on the blackboard using magnets. 5 T asks children to guess why these pictures are in different groups, what they have in common. 10 T writes colour words (red, yellow, blue, brown, green) on the blackboard under each group of pictures. T pronounces the words and asks Ss to repeat the words in chorus, then individually. Students do/say & interaction pattern Opening T→Ss Materials Pictures, magnets. Stage Objective Generate interest in the topic. Warm-up Ss→T Notice the colours. Presentation of the new vocabulary T→Ss Ss listen to T and repeat the words chorally, then individually. Ss write down the words in 7 IPads Introduce the new topical vocabulary. Pictures or iPads To make students guess the topic of the lesson.
Стр.7
TOWNS OF TULA REGION The Teacher’s Name: Daria Dulevskaya General topic: Town Level: elementary Form: 4 The main aim(s) of the lesson:  practice vocabulary connected with places in town  develop skills of group work, presentation skills  teach about different towns in Tula region Time: 45 minutes Materials and equipment required: vocabulary cards, poster with the correct answers, pictures of different towns of Tula region, text cards, fact file handouts. Teacher’s preparation: prepare handouts, write on the black board questions and constructions which will help students to speak out. LESSON PROCEDURE Time 4 Teacher does/says Teacher greets students and introduces the topic of the lesson: “Towns of Tula region”. T asks Ss to divide into 4 groups and gives each group a set of cards (ex.1). 7 T asks Ss to match Russian and English words using the cards. The more correct answers Ss have, the more points the team gets. (exercise 1) After Ss complete the task, T shows the poster with the correct answers. 6 T asks one member of each group to come to Students do/say Opening Ss greet the teacher and divide into 4 groups. T -> Ss Warm-up Ss work in groups, they check their answers. Ss ->Ss Ss ->T Group work Ss->Ss I think this is… 25 Pictures of different towns of Tula provide a context for further work; then set of cards with the necessary vocabulary in English and Russian, poster with the correct answers revise previously studied vocabulary items necessary for understanding of the text generate interest in the topic; provide a context of the lesson; organize students Materials Stage Objective
Стр.25