КОВАЛЕВА HOW TO WRITE ESSAYS (ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES) Учебное пособие Министерство образования и науки Российской Федерации Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. <...> Ковалева HOW TO WRITE ESSAYS (ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES) Рекомендовано методическим советом УрФУ в качестве учебного пособия для студентов, обучающихся по всем направлениям подготовки Института радиоэлектроники и информационных технологий – РтФ Екатеринбург Издательство Уральского университета 2014 УДК 811.111/243(075.8) ББК 81.2Англ-9я73 К56 Рецензенты: доц. <...> How to write essays (English for Academic Purposes): учебное пособие / А. <...> В целом, пособие охватывает широкий спектр различных видов деятельности студентов: различные виды чтения, реферирование, письмо. 3 MAIN STEPS OF THE WRITING PROCESS For any essay to achieve high marks it’s essential to go through five distinct stages 1. <...> Revision If you omit any of these or just rush them, certain familiar problems will emerge in your writing: irrelevance, weak structure, insufficient evidence and examples to support your arguments, lack of fluency between paragraphs, inconsistent arguments, and many others. <...> You may have a number of competing obligations that leave you only a few days to complete the essay. <...> They will also help you organise your time so that with most pieces of work you can in fact find sufficient time between each stage. <...> Each time you return to your work after leaving it to lie unattended for a while, you will find your subconscious has worked on the ideas, restructuring them, answering questions that you weren’t sure of, and critically evaluating the arguments you’ve read in your texts. <...> Match each word with the correct definition. a. step b. topic c. gather d. organise e. paragraph f. essay g. proofread h. edit 1. to check a piece of writing for errors 2. a group of related sentences 3. one thing in a series of things you do 4. subject; what the piece of writing is about 5. to change or correct a piece of writing 6. a short piece <...>
English_for_Academic_Purposes.pdf
УДК 811.111/243(075.8)
ББК 81.2Англ-9я73
К56
Рецензенты:
доц. Е. Е. Шилло, зав. кафедрой делового иностранного языка Уральского
государственного экономического университета;
канд. пед. наук, доц. Л. В. Скопова, зав. кафедрой иностранных языков
Уральского государственного экономического университета
Научный редактор – проф. РАЕ, канд. пед. наук, доц. Т. В. Куприна
К56
Ковалева, А. Г.
How to write essays (English for Academic Purposes): учебное пособие /
А. Г. Ковалева. – Екатеринбург: Изд-во Урал. ун-та, 2014. – 136 с.
ISBN 978-5-7996-1226-9
Данное учебное пособие разработано для студентов всех направлений подготовки
Института радиоэлектроники и информационных технологий – РтФ, имеющих в учебных
планах дисциплину «Иностранный язык для научных целей».
Учебное пособие содержит практические советы по выбору темы научного
исследования, методы исследования и общие правила оформления отчетной документации.
Задания к каждому разделу помогут приобрести практические навыки исследовательской
деятельности с использованием аутентичных источников. Глоссарий дает возможность
разобраться в терминологии пособия.
Библиогр.: 8 назв.
УДК 811.111/243(075.8)
ББК 81.2Англ-9я73
_________________________________________________________
Учебное издание
Ковалева Александра Георгиевна
HOW TO WRITE ESSAYS (ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES)
Подписано в печать 15.07.2014. Формат 60×90 1/16.
Бумага писчая. Плоская печать. Гарнитура Times New Roman.
Усл. печ. л. 8,5. Уч.-изд. л. 9,0. Тираж 180 экз. Заказ № 1504.
Редакционно-издательский отдел ИПЦ УрФУ
620049, Екатеринбург, ул. С. Ковалевской, 5
Тел.: 8 (343) 375-48-25, 375-46-85, 374-19-41
E-mail: rio@urfu.ru
Отпечатано в Издательско-полиграфическом центре УрФУ
620075, Екатеринбург, ул. Тургенева, 4
Тел.: 8 (343) 350-56-64, 350-90-13
Факс: 8 (343) 358-93-06
E-mail: press-urfu@mail.ru
ISBN 978-5-7996-1226-9
© Уральский федеральный университет, 2014
Стр.3
CONTENT
ПРЕДИСЛОВИЕ
MAIN STEPS OF THE WRITING PROCESS
STAGE 1
Pre-Writing: Choosing and Narrowing a Topic, Analising Concepts
Pre-Writing: Brainstorming, ‘Pattern Notes’, Mapping
Pre-Writing: Using the Right Ability
STAGE 2
Research
STAGE 3
Planning
Editing and Ordering Your Material
STAGE 4
Writing
Introduction
Paragraphs – Topic Sentences
Paragraphs – Development and Evidence
Conclusions
STAGE 5
Revision
PLAGIARISM
REFERENCING AND BIBLIOGRAFIES
PUNCTUATION
GLOSSARY
KEYS
REFERENCES
136
3
4
6
14
19
22
33
41
43
49
53
58
68
78
99
104
112
117
126
135
Стр.137