Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634620)
Контекстум
.
Высшее образование в России

Высшее образование в России №7 2018 (300,00 руб.)

0   0
Страниц174
ID623587
АннотацияВ журнале публикуются результаты исследований современного состояния высшей школы России, обсуждаются вопросы теории и практики гуманитарного, естественно-научного и инженерного высшего образования. Журнал входит в перечень рецензируемых изданий, рекомендованных ВАК для публикации результатов научных исследований по направлениям: философия, социология и культурология; педагогика и психология; история.
Высшее образование в России .— 2018 .— №7 .— 174 с. — URL: https://rucont.ru/efd/623587 (дата обращения: 19.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

В журнале публикуются результаты исследований современного состояния высшей школы России, обсуждаются вопросы теории и практики гуманитарного, естественно-научного и инженерного высшего образования. <...> Журнал входит в перечень рецензируемых изданий, рекомендованных ВАК для публикации результатов научных исследований по направлениям: философия, социология и культурология; педагогика и психология; история. <...>
Высшее_образование_в_России_№7_2018.pdf
Стр.3
Стр.4
Стр.5
Стр.6
Стр.7
Стр.8
Стр.9
Стр.10
Высшее_образование_в_России_№7_2018.pdf
www.vovr.ru; www.vovr.elpub.ru Журнал издаётся с 1992 года 7 2018 НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ЖУРНАЛ Содержание Contents . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .3 Педагогика: критический дискурс А.С. РОБОТОВА. О педагогике, ее словах, понятиях и текстах ........................9 М.Б. САПУНОВ, Х.Г. ТХАГАПСОЕВ. Культура критического дискурса о высшем образовании и науке (по страницам журнала) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20 Социология образования А.А. ФЁДОРОВ, Е.Ю. ИЛАЛТДИНОВА, С.В. ФРОЛОВА. «Конвенция поколений» в новом мире образования . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28 Н.И. ПРОКОПОВ, С.Н. АНТОНЮК, С.Ю. ИВАНОВ, Д.В. ИВАНОВА. Инновационный потенциал вуза как условие трудовой удовлетворённости молодых преподавателей . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .39 Е.А. КОГАН, О.Б. КРЫМСКАЯ. «Английский» в техническом вузе: мнения студентов . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .45 Интернационализация образования Т.Н. ГАВРИЛЬЕВА, А. СУГИМОТО, М. ФУДЖИ, Р. ЯМАНАКА, Г.Н. ПАВЛОВ, Д.А. КИРИЛЛИН. Устойчивое развитие университетов: мировые и российские практики. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .52 И.Ю. МАЛКОВА, О.Г. МАСЛЕННИКОВА. Международная программа магистратуры как ресурс интернационализации образовательной среды ..............66 О.М. ПРУДНИКОВА. Обучение математике иностранных студентов первого курса технического вуза . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .74
Стр.3
ОБРАЗОВАНИЕ О Актуальная тема Соучредители: Московский политехнический университет; Ассоциация технических университетов Партнеры: НИЯУ МИФИ, ННГУ им. Н.И.Лобачевского, КНИТУ, РГГУ, ТвГУ, РосНОУ Главный редактор: М. Б. Сапунов Зам. главного редактора: Е. А. Гогоненкова Н. П. Лябина Редакторы: О. Ю. Миронова Ответственный секретарь: Л. Ю. Одинокова Корректор: М. В. Куликова Технический редактор: Д. В. Давыдова Художник: Н. Н. Жильцов Адрес редакции: 127550, Москва, ул. Прянишникова, д. 2А Юридический адрес: 107023, Москва, ул. Б. Семёновская, д. 38 Тел./факс: (499) 976-07-46 e-mail: vovrus@inbox.ru vovr@bk.ru Журнал зарегистрирован в Роскомнадзоре Рег. св. ПИ № ФС7754511 от 17 июня 2013 года Подписано в печать с оригинал-макета 28.06.2018 Усл. п. л. 11. Тираж 600 экз. Отпечатано в типографии ППП «Типография “Наука”». Зак. № © «Высшее образование в России» www.vovr.ru; www.vovr.elpub.ru А.В. БОДРОВ. Диплом об окончании аспирантуры est диссертация? ........................................ 79 Н.В. РЫБАКОВ. Современная модель российской аспирантуры: пилотное исследование первого выпуска ............................................. 86 Художественное образование Художественное образование на Дальнем Востоке .......96 С.Н. СКОРИНОВ. Хабаровский государственный институт культуры как школа становления творческой личности ............................................ 97 Е.В. САВЕЛОВА. Перспективы международного сотрудничества в подготовке специалистов для сферы искусства и культуры ..................... 105 Н.Ф. СЕМЁНОВА. О подготовке хоровых и оркестровых дирижёров на Дальнем Востоке России .............. 111 Е.Ю. КАЧАНОВА. Формирование исследовательских компетенций у бакалавров библиотечноинформационной деятельности. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117 С.Ю. ЛЫСЕНКО. Особенности изучения проблем художественной интерпретации в музыке в вузе культуры ..................................... 124 А.В. АЛЕПКО. Дальневосточный культурный туризм как фактор влияния на систему подготовки бакалавров-музеологов ............................. 130 Педагогика высшей школы И.А. ИВАНОВ, Г.Е. ПЕРСИЯНОВА. О подготовке организаторов производства для машиностроительных предприятий ....................................... 136 А.В. ГАРМОНОВА, Н.А. РЯХИНА, Е.Е. СОКОЛОВА. Модель повышения ценности образовательной программы ......................................... 142 Т.Л. ГУРУЛЕВА. Компетенции владения китайским языком: компонентные и уровневые характеристики . . 153 Рецензии В.С. СЕНАШЕНКО. Исследование проблем повышения конкурентоспособности российских университетов ...................................... 164 Е В Е Ы Ш С С В Р С И
Стр.4
H Higher Education in Russia • No. 5, 2018 Contents Higher Education: Critical Discourse A.S. ROBOTOVA. About Pedagogy, Its Words, Concepts and Texts. Pp. 9-19 M.B. SAPUNOV, Kh.G. TKHAGAPSOEV. Culture of Critical Discourse on Education and Science. Pp. 20-27 Sociology of Education A.A. FEDOROV, E.Yu. ILALTDINOVA, S.V. FROLOVA. Convention of Generations in the New World of Education. Pp. 28-38 N.I. PROKOPOV, S.N. ANTONYUK, S.Yu. IVANOV, D.V. IVANOVA. Development of University Innovative Potential as a Factor Contributing to the Growth of Labor Satisfaction of Young Teachers. Pp. 39-44 E.A. KOGAN, O.B. KRYMSKAYA. Problems in Studying English Language Among Future Engineers. Pp. 45-51 Internationalization of Education T.N. GAVRILYEVA, A. SUGIMOTO, M. FUJII, R. YAMANAKA, G.N. PAVLOV, D.A. KIRILLIN. Sustainable Development of Universities: International and Russian Practices. Pp. 52-65 I.Yu. MALKOVA, O.G. MASLENNIKOVA. International Master Program as a Resource for Internationalization of Educational Environment. Pp. 66-73 O.M. PRUDNIKOVA. Teaching Mathematics to First-year Foreign Students of Technical University. Pp. 74-78 Topical Theme A.V. BODROV. Diploma of Postgraduate Education Est Dissertation? Pp. 79-85 N.V. RYBAKOV. A New Model of Russian Postgraduate Education: Pilot Study of the First Graduation of PhD Students. Pp. 86-95 Art Education Art Education in the Russian Far East S.N. SKORINOV. Khabarovsk State Institute of Culture as a School for Formation of a Creative Personality. Pp. 96-104 E.V. SAVELOVA. Prospects of International Cooperation in Training of Specialists in the Field of Art and Culture. Pp. 105-110 N.F. SEMENOVA. Topical Problems of Choral and Orchestra Conductors Training in the Russian Far East. Pp. 111-116 Е.Yu. KACHANOVA. Formation of Research Competences of Bachelors of Library and Information Activities. Pp. 117-123 S.Yu. LYSENKO. Studying Problems of Art Interpretation in Music at University of Culture. Pp. 124-129 A.V. ALEPKO. Far Eastern Cultural Tourism as a Factor of Influence on Undergraduate Museum Studies. Pp. 130-135 Higher School Pedagogy I.A. IVANOV, G.E. PERSIYANOVA. Training of Production Managers for Machine-building Enterprises. Pp. 136-141 A.V. GARMONOVA, N.A. RYAKHINA, E.E. SOKOLOVA. Model of Education Program Value Increase. Pp. 142-152 T.L. GURULEVA. Framework of Reference for Chinese Language. 153-163 Reviews. Information V.S. SENASHENKO. The Research on the Global Competitiveness of the Leading Russian Universities. Pp. 164-167 Moscow Polytechnic University, Association of Technical Universities. Founded in 1991 Сo-founders: Editor-in-Chief: M.B. Sapunov Deputy Editors-in-Chief: E.A. Gogonenkova, N.P. Lyabina Executive secretary: L.Yu. Odinokova O.Yu. Mironova Editor: Technical editor: D.V. Davydova Proof-reader: M.V. Kulikova Computer design: N.N. Zhiltsov Editorial office. Postal address: 2A, Pryanishnikova str., Moscow, 127550, Russian Federation tel. +7 (499) 976-07-46 e-mail: vovrus@inbox.ru, vovr@bk.ru www.vovr.elpub.ru; www.vovr.ru 38, Bolshaya Semenovskaya, Moscow, 107023, Russian Federation Legal address: The journal’s registration by The Federal Service for Supervision of Communications, Information Technology and Mass Media was renewed on 17 June 2013. The Certificate of Mass Media registration: No. FC 7754511 ISSN 0869-3617 (Print); 2072-0459 (Online) 11 issues per year Languages: Russian, English Indexed in Ulrich’s Periodicals Directory, Russian Science Citation Index, Journals Library Cyberleninka, Google Scholar. Printed in Publishing House “Nauka”: 1a, Dinamovskaya str., Moscow, 109044 Copies printed – 600. © Vysshee obrazovanie v Rossii (Higher Education in Russia) EDUCAT IO N U R H E I G I N I R S S A
Стр.5
VYSSHEE OBRAZOVANIE V ROSSII www.vovr.ru; www.vovr.elpub.ru (Higher Education in Russia) Vysshee obrazovanie v Rossii is a monthly scholarly refereed journal that provides a forum for disseminating information about advances in higher education among educational researchers, educators, administrators and policymakers across Russia. The journal welcomes authors to submit articles and research/discussion papers on topics relevant to modernization of education and trends, challenges and opportunities in teaching and learning. Vysshee obrazovanie v Rossii publishes articles, book reviews and conference reports on issues such as institutional development and management, innovative practices in university curricula, assessment and evaluation, as well as theory and philosophy of higher education. Vysshee obrazovanie v Rossii aims to stimulate interdisciplinary, problemoriented and critical approach to research, to facilitate the discussion on specific topics of interest to educational researchers including international audiences. The primary objective of the journal is supporting of the research space in the field of educational sciences taking into account two dimensions – geographical and epistemological, consolidation of the broad educational community. This can be provided by creating the unified language of understanding and description of the processes that take place in the contemporary higher education. This language should facilitate rallying of the whole community of educators and researchers on the basis of such values as solidarity, concord, cooperation, and co-creation. Our audience includes academics, faculty and administrators, teachers, researchers, practitioners, organizational developers, and policy designers. The journal’s rubrics correspond to three research areas: philosophical sciences, sociological sciences, educational sciences. We design our activities relying on the professional associations in higher education sphere, such as the Russian Union of Rectors, Association of Technical Universities, Association of Classical Universities of Russia, International Society for Engineering Education (IGIP). Indexation. The papers in Vysshee obrazovanie v Rossii are indexed by Russian Science Citation Index and Google Scholar.
Стр.6
ВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЕ В РОССИИ www.vovr.ru; www.vovr.elpub.ru НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ЖУРНАЛ Журнал входит в перечень изданий, рекомендованных ВАК при Министерстве образования и науки РФ для публикации результатов научных исследований. Редакционная коллегия БЕДНЫЙ Б.И. (проф., ННГУ им. Н.И. Лобачевского); БЕЛОЦЕРКОВСКИЙ А.В. (проф., Тверской государственный университет); БОЛОТИН И.С. (проф., Московский авиационный институт – национальный исследовательский университет); ВЕРБИЦКИЙ А.А. (проф., академик РАО, МПГУ); ГРЕБНЕВ Л.С. (проф., НИУ «Высшая школа экономики»); ГРИБОВ А.А. (проф., чл.-корр. РАН); ДЯТЧЕНКО Л.Я. (проф.,БелГУ); ЖУРАКОВСКИЙ В.М. (проф., акад. РАО); ИВАНОВ В.Г. (проф., КНИТУ); ИВАХНЕНКО Е.Н. (проф., РГГУ); КИРАБАЕВ Н.С. (проф., РУДН); КУЗНЕЦОВА Н.И. (проф., РГГУ); ЛУКАШЕНКО М.А. (проф., МФПУ «Синергия»); МЕЛИК-ГАЙКАЗЯН И.В. (проф., ТГПУ); НАБОЙЧЕНКО С.С. (проф., чл.-корр. РАН); ПЕТРОВ В.Л. (проф., НИТУ «МИСиС»); САЗОНОВ Б.А. (гл. науч. сотрудник, ФИРО); САЗОНОВА З.С. (проф., МАДИ); САПУНОВ М.Б. (журнал «Высшее образование в России»); СЕНАШЕНКО B.C. (проф., РУДН); СИЛЛАСТЕ Г.Г. (проф., Финансовый университет при Правительстве РФ); СТРИХАНОВ М.Н. (проф., ректор, НИЯУ МИФИ), ФЕДОРОВ И.Б. (акад. РАН, Президент МГТУ им. Н.Э. Баумана); ЧУПРУНОВ Е.В. (проф., ректор, ННГУ им. Н.И. Лобачевского); ЧУЧАЛИН А.И. (проф., Кубанский государственный технологический университет) Международный редакционный совет АЛЕКСАНДРОВ А.А. (проф., ректор, МГТУ им. Н.Э. Баумана, президент Ассоциации технических университетов); АУЭР Михаэль (Генеральный секретарь IGIP, проф., Университет прикладных наук Каринтии); БАДАРЧ Дендев (проф., директор департамента ЮНЕСКО, Париж); де ГРААФ Эрик (гл. ред. European Journal of Engineering Education, проф., Алборгский университет); ГРУДЗИНСКИЙ А.О. (проф., член рабочей группы по Болонскому процессу при Минобрнауки России); ЖЕНЬ НАНЬЦИ (акад., Харбинский политехнический университет, исполнительный директор АТУРК); ЗГУРОВСКИЙ М.З. (акад. НАН Украины, ректор, Национальный технический университет Украины); ЗЕРНОВ В.А. (проф., ректор, РосНОУ, председатель совета Ассоциации негосударственных вузов); МАРУХЯН В.З. (проф., ректор, Национальный политехнический университет Армении); НЕЧАЕВ В.Д. (проф., ректор, Севастопольский государственный университет); ОЧИРБАТ Баатар (ректор, Монгольский государственный университет науки и технологий); ПРИХОДЬКО В.М. (проф., чл.-корр. РАН, президент Российского мониторингового комитета IGIP); РИБИЦКИС Леонид С. (проф., акад. Латвийской академии наук, ректор, Рижский технический университет); САДОВНИЧИЙ В.А. (проф., акад. РАН, ректор, МГУ им. М.В. Ломоносова, президент РСР); САНГЕР Филлип (проф., Университет Пердью, США); ЮШКО С.В. (проф., и.о. ректора, КНИТУ)
Стр.7
VYSSHEE OBRAZOVANIE V ROSSII www.vovr.ru; www.vovr.elpub.ru (Higher Education in Russia) EDITORIAL BOARD Boris I. BEDNYI – Dr. Sci. (Physics), Prof., Director of the Institute of Doctoral Studies, N.I. Lobachevsky State University of Nizhni Novgorod, bib@unn.ac.ru Andrey V. BELOTSERKOVSKY – Dr. Sci. (Physics), Prof., Tver State University, A.belotserkovsky@tversu.ru Ivan S. BOLOTIN – Dr. Sci. (Philosophy), Prof., Head of the Department of Sociology and Personnel Management, Moscow Aviation Institute (National Research University), siup@mail.ru Alexander I. CHUCHALIN – Dr. Sci. (Engineering), Prof., Head of the Department of Engineering Pedagogy, Kuban State Technological University, chai@tpu.ru Evgeniy V. CHUPRUNOV – Dr. Sci. (Physics), Prof., Rector of N.I. Lobachevsky State University of Nizhni Novgorod, rector@unn.ru Leonid Y. DYATCHENKO – Dr. Sci. (Sociology), Prof., National Research University “BelSU”, Djatchenko@bsu.edu.ru Igor B. FEDOROV – Dr. Sci. (Engineering), Prof., Academician of RAS, Bauman MSTU, bauman@bmstu.ru Leonid S. GREBNEV – Dr. Sci. (Economics), Prof., National Research University Higher School of Economics, lsg-99@mail.ru Lev A. GRIBOV – Dr. Sci. (Physics), Prof., Corr. Member of RAS, gribov@geokhi.ru Evgeniy N. IVAKHNENKO – Dr. Sci. (Philosophy), Prof., Russian State University for the Humanities, ivahnen@rambler.ru Vasiliy G. IVANOV – Dr. Sci. (Education), Prof., Vice-Rector, Kazan National Research Technological University, mrcpkrt@mail.ru Nur S. KIRABAEV – Dr. Sci. (Philosophy), Prof., Peoples’ Friendship University of Russia, n.kirabaev@rudn.ru Natalia I. KUZNETSOVA – Dr. Sci. (Philosophy), Prof., Russian State University for the Humanities, cap-cap@inbox.ru Marianna A. LUKASHENKO – Dr. Sci. (Economics), Prof., Moscow University for Industry and Finance “Synergy”, mlukashenko@mfpa.ru Irina V. MELIK-GAYKAZYAN – Dr. Sci. (Philosophy), Prof., Tomsk State Pedagogical University, melik-irina@yandex.ru Stanislav S. NABOYCHENKO – Dr. Sci. (Engineering), Prof., Corr. Member of RAS, tel. +7-343-375-47-95 Vadim L. PETROV – Dr. Sci. (Engineering), Prof., The National University of Science and Technology MISiS, petrovv@misis.ru Mikhail B. SAPUNOV – Cand. Sci. (Philosophy), Editor-in-chief of the journal “Vysshee Obrazovanie v Rossii”, mbsapunov@mail.ru Boris A. SAZONOV – Cand. Sci. (Engineering), Chief Researcher of the Federal Institute of the Development of Education, bsazonov@list.ru Zoya S. SAZONOVA – Dr. Sci. (Education), Prof., State Technical University – MADI, zssazonova@yahoo.com Vasiliy S. SENASHENKO – Dr. Sci. (Physics), Prof. of the Department of Comparative Educational Policy, People’s Friendship University of Russia, vsenashenko@mail.ru Galina G. SILLASTE – Dr. Sci. (Sociology), Prof., Financial University under the Government of the Russian Federation, galinasillaste@yandex.ru
Стр.8
Mikhail N. STRIKHANOV – Dr. Sci. (Physics), Prof., Corr. Member of Russian Academy of Education, Rector, National Research Nuclear University MEPhI, rector@mephi.ru Andrey A. VERBITSKY – Dr. Sci. (Education), Prof., Academician of the Russian Academy of Education, Moscow State Pedagogical University, asson1@rambler.ru Vasiliy M. ZHURAKOVSKY – Dr. Sci. (Engineering), Prof., Academician of the Russian Academy of Education, Head of the Expert and analytical center of National Training Foundation, zhurakovsky@ntf.ru INTERNATIONAL COUNCIL MEMBERS Anatoly A. ALEXANDROV – Dr. Sci. (Engineering), Prof., Rector of Bauman Moscow State Technical University, President of Technical Universities Association, bauman@bmstu.ru Michael E. AUER – PhD, Prof., General Secretary of IGIP, Carinthia University of Applied Sciences (Austria), gs@igip.org Dendev BADARCH – PhD, Director of the Division of Social Transformations and Intercultural Dialogue, UNESCO, France, d.badarch@unesco.org Erik de GRAAF – Prof., Delft University of Technology (Netherlands), Editor-in-chief of the “European Journal of Engineering Education”, degraaff@plan.aau.dk Alexander O. GRUDZINSKY – Dr. Sci. (Sociology), Prof., Lobachevsky State University of Nizhni Novgorod, member of the working group on Bologna Process at the Ministry of Education and Science of RF, aog@unn.ru Vostanik Z. MARUKHYAN – PhD, Prof., Rector of the National Polytechnic University of Armenia, rector@seua.am Vladimir D. NECHAEV – Dr. Sci. (Politics), Prof., Rector of Sevastopol State University, VDNechaev@sevsu.ru Baatar OCHIRBAT– PhD, Prof., Rector of Mongolian University of Science and Technology, baatar@must.edu.mn Vyacheslav M. PRIKHOD’KO – Dr. Sci. (Engineering), Prof., Corr. Member of RAS, State Technical University – MADI, President of RMC IGIP, rector@madi.ru Nanqi REN – Vice President of Harbin Institute of Technology, Association of Sino-Russian Technical Universities (ASRTU), Permanent Secretariat of Chinese part, asrtu@hit.edu.cn Leonids RIBICKIS – Dr. Sci. (Engineering), Prof., Rector of Riga Technical University, Academician of the Latvian Academy of Sciences, leonids.ribickis@rtu.lv Viktor A. SADOVNICHIY – Dr. Sci. (Physics), RAS Academician, Rector of Lomonosov Moscow State University, President of the Russian Rectors’ Union, info@rector.msu.ru Phillip A. SANGER – PhD, Full Professor, Executive Director of Center for Accelerating Technology and Innovation, College of Technology, Purdue University, psanger@purdue.edu Sergey V. YUSHKO – Dr. Sci. (Engineering), Prof., Rector of Kazan National Research Technological University, office@kstu.ru Vladimir A. ZERNOV – Dr. Sci. (Physics), Prof., Rector of Russian New University, Chairman of the Council of the Association of Non-Governmental Universities, rector@rosnou. ru Mykhailo Z. ZGUROVSKY – Dr. Sci. (Engineering), Prof., Rector of National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute”, Academician of NAN of Ukraine, zgurovsm@hotmail.com
Стр.9
AUTHOR’S GUIDE Publishing Ethics The journal Vysshee obrazovanie v Rossii is committed to promoting the standards of publication ethics in accordance with COPE (Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors) and takes all possible measures against any publication malpractices. We pursue the principles of transparency and best practices in scholarly publishing and aspire to ensure fair, unbiased, and transparent peer review processes and editorial decisions. Peer-review procedure All the manuscripts submitted to Vysshee obrazovanie v Rossii are reviewed by the Editor to assess its suitability for the journal according to the guidelines determined by the editorial policy. On this step of the initial filtering the manuscript can be rejected if the content doesn’t fall within the scope of the journal or it fails to meet sufficiently our basic criteria and the submission requirements. The papers accepted for publication are subjected to the blind peer review process which can be accomplished either by the members of Editorial staff (Heads of Departments) or by involved additional reviewers. The assigned reviewer is an expert within a topic area of the research conducted. Manuscript Submission Manuscript is expected to report the original research. The paper content should be relevant to the scope of the journal. Authors must certify that the manuscript is not currently being considered for publication elsewhere and has not been published before. Manuscripts are submitted at email address: vovrus@inbox.ru. They must be prepared according to the manuscript requirements. Author’s document set should include the following positions. • Authors’ data: first name, middle initial and last name; affiliation (full name of the organization and position); academic degree; postal address of the organization; e-mail address; mobile telephone number. • Manuscript file in Word format (font – 11-point Times New Roman). • Title (no more than 5-7 words). • Abstract (250-300 words summarizing concisely the content and conclusions of the paper). • Keywords (5-7). • Reference list (approx. 15-20). Each reference should be numbered, ordered sequentially as it appears in a text; all authors should be included in reference list; references to websites should give authors if known, title of cited page, URL in full, and year of posting in parentheses. Please, adhere the journal style of referencing.
Стр.10