THE ANALYSIS OF HIGHER LEGAL EDUCATION IN MODERN RUSSIA: SEARCHING FOR THE EFFECTIVE MODEL Miroshnichenko Olga Igorevna. <...> Department: Theory and History of state and law chair. <...> E-mail: olga-star.05@mail.ru Gaivoronskaya Yana Vladimorovna, PhD at law, associate professor. <...> Department: Theory and History of state and law chair. <...> E-mail: yanavl@yandex.ru Annotation The aim of this article was analysis of the problems of modern higher legal education and making some proposals of how to solve them. <...> The direction of the reforming of higher education is quite different depending of which sphere of the system is supposed to be the most important: society in general, individual needs of higher education itself as a social institute. <...> This analysis made in this paper is based on the professional experience of the professors of the higher school. <...> Education is beinР observed as a part oП tСe sвstem “society-education-individual. <...> The authors are proving that today society and authorities do not provide universities facilities that are necessary to make higher education effective. <...> The problem if infantilization of the modern student is also being analyzed in the article. <...> As a conclusion the authors formulate the model of the professionalism of a law student, that can be used as an appropriate Пor todaв’s СiРСer education. <...> Games people play: The psychology of human relationships. <...> SOME QUESTIONS OF THE THEORY OF SEPARATION OF THE AUTHORITIES IN RUSSIAN FEDERATION // Science and civilization Materials of the XI International scientific and practical conference. <...> В данной работе представлен взгляд на высшее образование, его состояние, проблемы и реформы, изнутри: с точки зрения преподавателей университета, имеющих большой стаж работы. <...> Авторы рассматривают образование как элемент системы «общество - образование - индивид». <...> Авторы статьи, обращаясь к собственному профессиональному опыту, доказывают, что в настоящее время общество и власть не создают высшей школе условий, необходимых и достаточных для того, чтобы она могла эффективно функционировать. <...> Авторы предлагают свой подход для определения целей и задач высшего образования и называют его проблемно-целевым подходом. <...> В заключении авторы, работающие в системе юридического образования, предлагают современную модель профессионализма <...>