Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634558)
Контекстум
.
Мир транспорта и технологических машин  / №4 2014

РАЗВИТИЕ УПРАВЛЕНИЯ ВЫСОКОСКОРОСТНЫМИ ДОРОГАМИ В ЧЕШСКОЙ РЕСПУБЛИКЕ НА ОСНОВЕ МУЛЬТИАГЕНТНОГО ПОДХОДА (90,00 руб.)

0   0
Первый авторКуклова
АвторыПржибыл О.
Страниц6
ID486247
АннотацияРазвитие систем управления дорогами (автомагистралями) является актуальной задачей в Чешской Республике. В этот момент могут быть разграничены три поколения систем управления дорогами. Первое поколение положило начало дальнейшему развитию и основано на базовых подходах общего правила. Второе поколение, которое в настоящее время развивается, представляет улучшение и расширение первого, включая нечеткую логику. Третье поколение - вопрос будущего развития. Авторы считают, что мультиагентные системы представляют собой перспективный (многообещающий) подход. Таким образом, основные принципы, преимущества и причины применения мультиагентных систем для управления дорогами соответствующим образом рассматриваются и обсуждаются
Куклова, Я. РАЗВИТИЕ УПРАВЛЕНИЯ ВЫСОКОСКОРОСТНЫМИ ДОРОГАМИ В ЧЕШСКОЙ РЕСПУБЛИКЕ НА ОСНОВЕ МУЛЬТИАГЕНТНОГО ПОДХОДА / Я. Куклова, О. Пржибыл // Мир транспорта и технологических машин .— 2014 .— №4 .— С. 109-114 .— URL: https://rucont.ru/efd/486247 (дата обращения: 19.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Авторы считают, что мультиагентные системы представляют собой перспективный (многообещающий) подход. <...> INTRODUCTION Increasing personal mobility and related traffic demand are phenomena which characterize our modern society. <...> The existing road infrastructure becomes insufficient and traffic engineers have to face the problem of traffic congestions. <...> Although this issue is common for both urban and highway/freeway network, the nature of both networks leads to different control approaches. <...> The first part introduces the highway management, a general term for technics, technologies and approaches to the highway control. <...> The following part describes the state-of-the-art of the highway management in the Czech Republic and the last part deals with multi-agent systems and discusses their possible usage for highway management. <...> HIGHWAY MANAGEMENT As mentioned above, highway management is a general term for technics, technologies and approaches to the highway control, which aim to make the existing infrastructure more efficient. <...> The main objectives of highway management systems are: to control regular (1) and irregular (2) congestions, and to increase the road safety (3). <...> Figure 1 – Main objectives of a highway management system (adopted from Přibyl [1]). 109 № 4(47) 2014 (октябрь-декабрь) Безопасность движения и автомобильные перевозки The experience from previous research demonstrates that the introduction of highway management systems contributes to the improvement of the traffic flow. <...> Table 1 - Positive effects of highway management (adopted from Jacobson [2]) Parameter Typical effect Travel time Highway capacity Air pollution Decreased by 20% – 48% Time to clear a traffic accident Average reduction of 23 minutes (50%) Average speed Increased by 16% – 62% Increased by 17% – 25% Number of traffic accidents Reduced by 15% – 50% Fuel consumption Reduced by 41% in congested areas HC emissions’ reduction – 1400 tons per year NOx emissions’ reduction – 1200 tons per year HIGHWAY MANAGEMENT SYSTEMS IN THE CZECH REPUBLIC Highway and freeway network in the Czech Republic was originally designed for much lower traffic flows than the real flows observed nowadays. <...> Furthermore, the inhabitants of major cities of the Czech Republic have a habit of leaving their city residents on weekends. <...> At the turn of centuries, it became clear <...>