Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634558)
Контекстум
.

Базовые ценности американской культуры (1500,00 руб.)

0   0
АвторыАлександрова О. В.
ИздательствоМ.: ФЛИНТА
Страниц112
ID244028
АннотацияНастоящее пособие посвящено изучению культурологического концепта «Privacy» на материале аутентичных текстов, взятых в Интернете. Для удобства ознакомления с содержанием пособие разделено на несколько частей, отражающих актуализацию заявленного концепта в различных сферах жизни социума.
Кому рекомендованоСтудентам языковых вузов, бакалаврам, магистрам, аспирантам, а также всем желающим изучать американскую лингвокультуру.
ISBN978-5-9765-1471-3
УДК7.01/811.111'42(075.8)
ББК71.0+81.2Англ-5-923
Базовые ценности американской культуры = The Basic Values in American Culture: Privacy : учеб. пособие / ред. О. В. Александрова .— 2-е изд., стер. — Москва : ФЛИНТА, 2013 .— 112 с. — ISBN 978-5-9765-1471-3 .— URL: https://rucont.ru/efd/244028 (дата обращения: 18.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

БАЗОВЫЕ ЦЕННОСТИ АМЕРИКАНСКОЙ КУЛЬТУРЫ THE BASIC VALUES IN AMERICAN CULTURE: Privacy Учебное пособие Под общей редакцией О. <...> The Basic Values in American Culture: Privacy [Электронный ресурс]: учеб. пособие / О. <...> It is one of the few hevens remaining where a man's mind can get both provocation and privacy” (Edward P. Morgan). (From Quotations about books and reading) What is privacy? <...> And this very privacy and the protection of personal identifying information are of concern to everyone in the USA. <...> Users are warned about the dangers of phishing and posting personal information on social network sites, special firewalls are used to protect American databases. <...> The book shows the specific features of privacy in different spheres of live: business, internet, workplace, medical institutions. <...> In spite of the fact that the term “privacy” is frequently used, it hasn’t acquired any unique definition. “Early treatises on privacy appeared with the development of privacy protection in American law from the 1890 onward, and privacy protection was justified largely on moral grounds. <...> In these discussions some treat privacy as an interest with moral value, while others refer to it as a moral or legal right that ought to be protected by society or the law” (The Stanford Encyclopedia of Philosophy). <...> The privacy principle is understood as protection of one's home as one's castle and can be illustrated by four “rather definite” privacy rights. <...> So, the concept of privacy “has come to be known as control over information about oneself.” And accordingly, privacy can be defined as “the condition of not having undocumented personal information known or possessed by others”. <...> Privacy is required by the liberal ideals of personhood, and the participation of citizens as equals” (The Stanford Encyclopedia of Philosophy). “Privacy provides protection against overreaching social control by others through their access to information or their control over decision making”. (The Stanford Encyclopedia of Philosophy, Schoeman, 1992) Privacy is best understood as “covering interests in i) control over information about oneself, ii) control over access to oneself, both physical and mental, and iii) control over one's ability to make important decisions about family and lifestyle in order to be self expressive and to develop varied relationships”. (The Stanford Encyclopedia of Philosophy, DeCew, 1997) These three interests are <...>
Базовые_ценности_американской_культуры.pdf
БАЗОВЫЕ ЦЕННОСТИ АМЕРИКАНСКОЙ КУЛЬТУРЫ THE BASIC VALUES IN AMERICAN CULTURE: Privacy Учебное пособие Под общей редакцией О.В. Александровой Москва Издательство «ФЛИНТА» 2013 1
Стр.1
УДК 7.01/811.111'42(075.8) ББК 71.0+81.2Англ-5-923 Б17 Под общей реда кцие й: д-ра филол. наук, проф. кафедры английского языкознания филологического факультета МГУ им. М.В. Ломоносова О.В. Александровой Кол л е ктив автор о в: д-р филол. наук, проф. кафедры английского языка и методики преподавания факультета романо-германской филологии НИУ «БелГУ» О.Н. Прохорова; д-р филол. наук, проф. кафедры теории преподавания иностранных языков факультета иностранных языков и регионоведения МГУ им. М.В. Ломоносова О.Д. Вишнякова; д-р филол. наук, проф. кафедры английского языка и методики преподавания факультета романо-германской филологии НИУ «БелГУ» И.В. Чекулай; канд. филол. наук, доцент кафедры теории и практики перевода факультета романо-германской филологии НИУ «БелГУ» Е.В. Пупынина; канд. филол. наук, доцент кафедры английского языка и методики преподавания факультета романо-германской филологии НИУ «БелГУ» И.А. Куприева Реценз ент: д-р филол. наук, проф. кафедры французского языка факультета романогерманской филологии НИУ «БелГУ» Ж. Багана Б17 Базовые ценности американской культуры. The Basic Values in American Culture: Privacy [Электронный ресурс]: учеб. пособие / О.Н. Прохорова, О.Д. Вишнякова, И.В. Чекулай, Е.В. Пупынина, И.А. Куприева ; под общ. ред. О.В. Александровой. — 2-е изд., стер. — М. : ФЛИНТА, 2013. — 112 с. ISBN 978-5-9765-1471-3 Настоящее пособие посвящено изучению культурологического кон-цепта «Privacy» на материале аутентичных текстов, взятых в Интернете. Для удобства ознакомления с содержанием пособие разделено на несколько частей, отражающих актуализацию заявленного концепта в различных сферах жизни социума. Студентам языковых вузов, бакалаврам, магистрам, аспирантам, а также всем желающим изучать американскую лингвокультуру. УДК 7.01/811.111'42(075.8) ББК 71.0+81.2Англ-5-923 ISBN 978-5-9765-1471-3 © Коллектив авторов, 2013 © Издательство «ФЛИНТА», 2013 2
Стр.2
CONTENTS UNIT 1 INTRODUCTION: DEFINING PRIVACY ......................................................5 UNIT 2 LEARNING ABOUT PRIVACY IN DIFFERENT SPHERES OF LIFE ............15 2.1. Privacy at workplace .................................................................15 2.2. Privacy on the Intermet ..............................................................24 2.2.1. Privacy on social network .................................................32 2.3. Identify theft .............................................................................43 2.4. Privacy through personal distance .............................................57 2.5. Privacy in business ....................................................................65 2.5.1. Privacy measures .............................................................65 2.5.2. Privacy policy ...................................................................74 2.6. Privacy and modern technologies ...............................................80 UNIT 3 DISCUSSING PRIVACY .........................................................................90 3.1. Privacy versus social interests ...................................................90 3.2. Privacy and publicity ..................................................................95 BIBLIOGRAPHY ..................................................................................101 APPENDIX Using the Intermet for further research ..........................................107 3
Стр.3