Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634938)
Контекстум
Руконтекст антиплагиат система

Социальное взаимодействие в отрасли / Social Interaction in the Industry (180,00 руб.)

0   0
Первый авторИшков А. Д.
АвторыМилорадова Н. Г., Абрамова Н. В. и др.
Страниц61
ID874684
ISBN978-5-7264-3274-8
Ишков, А.Д. Социальное взаимодействие в отрасли / Social Interaction in the Industry / Н.Г. Милорадова, Н.В. Абрамова; А.Д. Ишков .— 61 с. — ISBN 978-5-7264-3274-8 .— URL: https://rucont.ru/efd/874684 (дата обращения: 01.05.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Социальное_взаимодействие_в_отрасли__Social_Interaction_in_the_Industry.pdf
УДК 37.06+159.9 ББК 74я73+88я73 С69 Авторы: А.Д. Ишков, Н.Г. Милорадова, Н.В. Абрамова, З.И. Иванова, М.Г. Леонтьев, Е.В. Романова Рецензенты: заведующий кафедрой гражданского права Российско-Таджикского (Cлавянского) университета; доктор философских наук, профессор С.Д. Мезенцев, профессор кафедры истории и философии НИУ МГСУ доктор юридических наук, профессор Х.Т. Носиров, С69 Социальное взаимодействие в отрасли / Social Interaction in the Industry [Электронный ресурс] : [учебное пособие для обучающихся по направлению подготовки 08.03.01 Строительство] / [А.Д. Ишков, Н.Г. Милорадова, Н.В. Абрамова и др.] ; Минис терство науки и высшего образования Российской Федерации, Национальный исследовательский Мос ковский государственный строительный университет, кафедра социальных, психологических и правовых коммуникаций. — Электрон. дан. и прогр. (1,5 Мб). — Мос ква : Издательство МИСИ – МГСУ, 2023. — URL: http://lib.mgsu.ru. — Загл. с титул. экрана. ISBN 978-5-7264-3274-8 (сетевое) ISBN 978-5-7264-3275-5 (локальное) и социологического инструментария с целью приобретения социальной компетентности. Для обучающихся по направлению подготовки 08.03.01 Строительство. Учебное электронное издание © ФГБОУ ВО «НИУ МГСУ», 2023 В учебном пособии содержится материал, направленный на освоение психологического
Стр.2
Contents INTRODUCTION .............................................................................................................................................................. 5 1. SOCIAL SPACE OF THE CONSTRUCTION INDUSTRY ....................................................................................... 6 1.1. Specifics of the social space of the construction industry ............................................................................... 6 1.2. The problems of the modern construction industry ........................................................................................ 8 1.3. Features of the modern construction labor market .......................................................................................... 10 2. PERSONAL AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT GOALS ............................................................................. 13 2.1. Active and passive goal setting ......................................................................................................................... 13 2.2. Conditions for the self-development ................................................................................................................ 17 2.3. Professional self-education ............................................................................................................................... 18 3. REGULARITY OF SOCIAL PERCEPTION .............................................................................................................. 20 3.1. Perception’s regularities .................................................................................................................................... 20 3.2. First impression ................................................................................................................................................. 21 3.3. Ways of interpreting perceptual information ................................................................................................... 22 3.4. Favorable conditions for making contact ......................................................................................................... 24 3.5. Non-verbal means of language ......................................................................................................................... 25 4. INTERPERSONAL CONFLICTS AND WAYS TO RESOLVE THEM ................................................................... 28 4.1. Interpersonal conflict and its causes ................................................................................................................ 28 4.2. Methods to resolve interpersonal conflict ....................................................................................................... 31 5. FORMS OF ORGANIZATION OF SOCIAL SPACE ................................................................................................. 34 5.1. Society as social space ...................................................................................................................................... 34 5.2. Social institution ............................................................................................................................................... 36 5.3. Social stratification ........................................................................................................................................... 38 6. SOCIAL GROUPS ........................................................................................................................................................ 40 6.1. The characteristics of a social group ................................................................................................................ 41 6.2. Types of social groups ...................................................................................................................................... 42 6.3. Adaptation and integration to social group ...................................................................................................... 44 6.4. Social adaptation and integration individuals in society and groups .............................................................. 45 7. CULTURAL DIVERSITY AND INTERCULTURAL INTERACTION ................................................................. 47 7.1. Key directions for expanding cultural diversity ............................................................................................... 47 7.2. Intercultural interaction in a multicultural environment ................................................................................. 49 7.3. Intercultural barriers in communications ......................................................................................................... 51 7.4. Ways to overcome intercultural barriers .......................................................................................................... 52 8. INTEGRATION INTO THE PROFESSIONAL ENVIRONMENT, PROFESSIONAL GROWTH AND CAREER ............................................................................................................................................................. 54 8.1. Young specialist and professional community ................................................................................................. 54 8.2. Integration programs for new employees in organizations ............................................................................. 56 8.3. Stages of building a career ................................................................................................................................ 57 8.4. Stages of career development ........................................................................................................................... 57 8.5. Options and vectors of career development ..................................................................................................... 58 Bibliography ...................................................................................................................................................................... 61
Стр.4

Облако ключевых слов *


* - вычисляется автоматически
Антиплагиат система на базе ИИ