Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 523070)
Консорциум Контекстум Информационная технология сбора цифрового контента
Уважаемые СТУДЕНТЫ и СОТРУДНИКИ ВУЗов, использующие нашу ЭБС. Рекомендуем использовать новую версию сайта.

From a Word to an Idea. Part 2 (160,00 руб.)

0   0
Первый авторЕвстафиади О. В.
АвторыОренбургский гос. ун- т
ИздательствоОГУ
Страниц133
ID635010
АннотацияВ учебном пособии представлены отрывки из неадаптированных произведений английских и американских авторов 19-20 веков, задания и упражнения, направленные на развитие навыков аналитического чтения.
Кем рекомендованоУченым советом федерального государственного бюджетного образовательного учреждения высшего образования «Оренбургский государственный университет»
Кому рекомендованоУчебное пособие предназначено для занятий по дисциплине «Практикум по интерпретации текста» для обеспечения контактной и самостоятельной работы бакалавров очной формы обучения направления подготовки 45.03.01 Филология, профиль Зарубежная филология в 7 семестре.
ISBN978-5-7410-1751-7
УДК811.111(075.8)
ББК81.432.1я73
Евстафиади, О.В. From a Word to an Idea. Part 2 [Электронный ресурс] : учеб. пособие для обучающихся по образоват. программам высш. образования по направлению подготовки 45.03.01 Филология / Оренбургский гос. ун- т, О.В. Евстафиади .— Оренбург : ОГУ, 2017 .— 133 с. — ISBN 978-5-7410-1751-7 .— Режим доступа: https://rucont.ru/efd/635010

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Expressiveness of syntax», «The category of informativeness», «The personage’s speech. <...> Uttered speech of the personage», «Interior speech of the personage» и «Represented speech», а также тестовые задания для проведения текущего контроля по первому разделу. <...> Main characteristic features of the sentence: a) sentence length Stylistic study of the syntax begins with the study of the length and the structure of a sentence. <...> Theoretically speaking a sentence can be of any length, as there are no linguistic limitations for its growth, so even monstrous constructions of several hundred words each, technically should be viewed as sentences. <...> Indeed, psychologically no reader is prepared to perceive as a syntactical whole those sentences in which the punctuation mark of a full stop comes after the 124th word (Joyce Carol Oates. <...> Unable to specify the upper limit of sentence length we definitely know its lower mark to be one word. <...> The word constituting a sentence also obtains its own sentence-intonation which, too, helps to foreground the content. <...> Such structures are known for their emphasis and are used mainly in creative prose. <...> The same is true about the syntactical valency: a member of the sentence fulfils one syntactical function. <...> There are cases, though, when syntactical ambivalence is preserved by certain members of a sentence which fact creates semantic ambiguity for it allows at least two different readings of the sentence. <...> Apresyan to prove the effectiveness of transformational procedures, shows a much bigger syntactical ambivalence, for practically each of its members can be viewed as playing more than one syntactical role, which brings the total number of possible readings of the sentence to 32 semantic variants. <...> Sometimes syntactical ambivalence, like the play on words on the lexical level, is intentional and is used to achieve a humorous effect. <...> The solution lies with the reader and is explicated in oral communication by the corresponding pausation and intonation. <...> К.) The full stop between the name and the surname shows there was a pause between them and the surname came as a response to the reaction (surprise, amusement, roused interest) of John Lewis at such an informal selfintroduction [4]. <...> So, as you well know a point of interrogation marks a question and a full stop signals a statement. <...> Syntactical stylistic devices The effect <...>
From_a_word_to_an_idea._Part_2.pdf
УДК 811.111(075.8) ББК 81.432.1я73 Е26 Рецензент – кандидат филологических наук, доцент кафедры теории и практики перевода И. В. Вержинская Евстафиади, О. В. Е26 From a word to an idea. Part 2: учебное пособие ⁄ О. В. Евстафиади; Оренбургский гос. ун-т. – Оренбург : ОГУ, 2017 ISBN 978-5-7410-1751-7 В учебном пособии представлены отрывки из неадаптированных произведений английских и американских авторов 19-20 веков, задания и упражнения, направленные на развитие навыков аналитического чтения. Учебное пособие предназначено для занятий по дисциплине «Практикум по интерпретации текста» для обеспечения контактной и самостоятельной работы бакалавров очной формы обучения направления подготовки 45.03.01 Филология, профиль Зарубежная филология в 7 семестре. УДК 811.111(075.8) ББК 81.432.1я73 ISBN 978-5-7410-1751-7 © Евстафиади О. В., 2017 © ОГУ, 2017 2
Стр.2
Содержание Введение ....................................................................................................................... 4 1 Unit 1. Word-imagery. Expressiveness of syntax ..................................................... 6 1.1 An Outline ............................................................................................................... 6 1.2 Practical tasks ........................................................................................................ 17 2 Unit 2. The category of informativeness .................................................................. 33 2.1 An Outline ............................................................................................................. 33 2.2 Practical tasks ........................................................................................................ 35 3 Unit 3. The personage’s speech. Uttered speech of the personage .......................... 39 3.1 An Outline ............................................................................................................. 39 3.2 Practical tasks ........................................................................................................ 46 4 Unit 4. Interior speech of the personage .................................................................. 62 4.1 An Outline ............................................................................................................. 62 4.2 Practical tasks ........................................................................................................ 67 5 Unit 5. Represented speech ...................................................................................... 84 5.1 An Outline ............................................................................................................. 84 5.2 Practical tasks ........................................................................................................ 86 6 Вопросы для тестирования по разделу 1 ........................................................... 109 Keys ........................................................................................................................... 120 Список использованных источников .................................................................... 131 3
Стр.3