Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 635151)
Контекстум
Руконтекст антиплагиат система
Вопросы гуманитарных наук  / №1 2017

СРЕДСТВА ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В КОНТЕКСТЕ ИНКЛЮЗИВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ: ПРАКТИЧЕСКОЕ ПРИМЕНЕНИЕ ИДЕЙ (100,00 руб.)

0   0
Первый авторСтепичев
АвторыГоланова О.В., Антонова Ю.В.
Страниц4
ID588496
АннотацияСтатья описывает проект по созданию и апробации средств обучения английскому языку для незрячих и слабовидящих обучающихся по патенту Степичева П.А., реализованный при содействии Американского центра по поддержке проектов выпускников обменных программ. Чтобы реализовать эту идею, потребовались творческие усилия и труд представителей производства – компании Логосвос и частной компании по 3D печати, которые смогли успешно решить возникшие в ходе создания моделей технические задачи. В результате этой работы были представлены два типа грамматических кубиков. Данная статья описывает суть модели и вклад тех, кто помогал реализовывать проект.
Степичев, П.А. СРЕДСТВА ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В КОНТЕКСТЕ ИНКЛЮЗИВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ: ПРАКТИЧЕСКОЕ ПРИМЕНЕНИЕ ИДЕЙ / П.А. Степичев, О.В. Голанова, Ю.В. Антонова // Вопросы гуманитарных наук .— 2017 .— №1 .— С. 52-55 .— URL: https://rucont.ru/efd/588496 (дата обращения: 07.05.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Ключевые слова: преподавание незрячим и слабовидящих обучающимся, грамматическая модель, производство, 3D технология TOOLS TO TEACH ENGLISH IN THE CONTEXT OF INCLUSIVE EDUCATION: TURNING IDEAS INTO REALITY The article describes a project on creating and probation of teaching tools for BVI learners given in the patent by Peter Stepichev and implemented with the help of American Center Support Program for Alumni Projects. <...> As the result of this work two types of Grammar Cubes were produced. <...> Key words: teaching BVI learners, grammar model, industry, 3D technology The English language is truly an essential part of a skillset for any adult, which provides recreational, cultural and employment opportunities beyond boundaries. <...> A learner can use a great number of materials but this variety is quite limited if we consider blind and visually impaired students. <...> I have developed and patented a tool called “Grammar Cube” (ГрамИК) a patented tool that uses only 16 elements to introduce 364 sentences in Present, Past and Future Simple tenses (general and special questions), as well as imperatives, affirmative sentences in Present Simple and sentences with modals. <...> The method is applicable for both traditional and BVI educational setting which is especially urgent today in the context of emerging inclusive education. <...> Following the idea of English for all, I pursuit an American Center alumni grant which enabled me to publish 100 copies of special version BVI Grammar Cube and launch a facebook group https://www.facebook.com/gramikbvi/ for all practitioners to share their experience of teaching BVI students. <...> The model “Grammar Cube” consists of 4 cubes connected to each other. <...> Words are given on each side of the cube which makes 16 elements which can be used to build up sentences. <...> The Braille component is glued on top of the word thus creating an inclusive type of tool, which allows a teacher to see and read the word under the film and a BVI learner to touch the Braille layer to be able to recognize the word given. <...> Such structure proved to be effective and made the model even more durable compared to the model without a Braille film layer. <...> A publishing house provides materials for schools and libraries, teaches specialists and publishes <...>