Гильмутдинова, Р.У. Программа и методики эмпирического исследования социально-психологических детерминант развития креативной компетентности студентов. <...> Зимняя, И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. <...> Касаткина, Д.А. Содержательные аспекты проявления и функции силы Я специалиста /Д.А. Касаткина // Акмеология. <...> Каширин, В.П. Тренды современной науки: проблемное поле социально-психологических исследований / В.П. Каширин // Акмеология. <...> Ковалев, В.В. Акмеологическая система развития наблюдательности студентов-психологов / В.В. Ковалев // Акмеология. <...> Корчемный, П.А. Акмеологическая составляющая компетентностного подхода в образовании / П.А. Корчевный // Акмеология. <...> Пачина, Н.Н. Развитие полипрофессиональной компетентности субъекта высшей школы / Н.Н. Пачина // Акмеология. <...> Селюч, М.Г. Системная концепция творческого Я руководителя образовательного учреждения: автореф. дис. … д-ра. психол. наук: 19.00.01 / Селюч Марина Григорьевна. <...> CORRELATES OF SOCIO-PSYCHOLOGICAL DETERMINANTS WITH STUDENTS’ CREATIVE COMPETENCE Rada U. <...> Agapov, Doctor of Psuchology, Professor of the Acmeology and Psychology of Professional Activity Department, Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration; 84, Vernadskiy prospect, Moscow 119606, Russia; e-mail: agapov.vs@mail.ru Abstract The article contains analysis of interdisciplinary research of students’ creative competence and its socio-psychological determinants. <...> The basic theoretical principles, which reveal the genesis of the studied problem, its essential features, psychological structure, criteria, indicators and levels of students’ creative competence are presented. <...> The author presents the results of empirical research regarding the interconnections of socio-psychological determinants and indicators of students’ creative competence; summarizes empirical evidence on the signifi cant correlations of socio-psychological determinants with students’ creative competence’s structural indicators, which allows to justify the forms and methods of socio-psychological support of the studied complex phenomenon formation. <...> Key words: theoretical <...>