Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 524308)
Консорциум Контекстум Информационная технология сбора цифрового контента
Уважаемые СТУДЕНТЫ и СОТРУДНИКИ ВУЗов, использующие нашу ЭБС. Рекомендуем использовать новую версию сайта.

Mind your grammar (160,00 руб.)

0   0
Первый авторИванова О. А.
АвторыТусина Н. В., Уткина О. Л., Гоголева М. А.
ИздательствоИзд-во ОГТИ
Страниц112
ID245166
АннотацияУчебно-методическое пособие «Mind your grammar» является базовым теоретическим и практическим курсом грамматики современного английского языка для студентов, изучающих английский язык ка дополнительную специальность и как вторую специальность (для студентов факультета иностранных языков),
Кем рекомендованоРедакционно-издательским советом ОГТИ
ISBN978-5-8424-0524-4
УДК811.111(075.8)
ББК81.432.1
Иванова, О. А. Mind your grammar [Электронный ресурс] : учеб.-метод. пособие / Н. В. Тусина, О. Л. Уткина, ред.: М. А. Гоголева, О. А. Иванова .— Орск : Изд-во ОГТИ, 2010 .— 112 с. — ISBN 978-5-8424-0524-4 .— Режим доступа: https://rucont.ru/efd/245166

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Indefinite pronouns and adverbs derived from some, any, no, every . 27 1.12. <...> Translate the sentences into English. 1) Давайте пойдем в кино! 2) Иди сюда! <...> Read and remember the forming of the nouns. a) -er, -or -ess -ment -ance -(t)ion -ity -y -ian -hood -ship -age b) recodismisteacher, writer scientist, artist actress, hostess movement importance translation majority difficulty Russian, politician childhood friendship, leadership marriage, passage reconstruction coauthor distribution misunderstanding -ism -ant -ence -ty -ure -ing -dom -ssion -sion -ness -ure inimunilheroism, assistant, conference cruelty, activity culture building freedom discussion revision happiness pleasure information impossibility unemployment illiteracy 2. <...> Read the following nouns and say how they are formed. <...> Form the nouns from the given words using the suffixes, translate them into Russian. -er, or form -tion graduate -ment -ship -ness to organize, to read, to sail, to work, to exploit, to direct, to to dictate, to decorate, to educate, to connect, to compete, to to improve, to agree, to govern, to develop -ing to build, to dance, to draw, to dress, to say, to read -ist friend, member, leader, dictator, fellow art, science, biology, to type, material dark, weak, happy, mad, cold, bright 4. <...> Read the nouns and translate them into Russian. boyfriend salesgirl passer-by ear-ring weekend armchair beefsteak basket-ball raincoat newspaper homework aircraft housewife classroom tape-recorder bedroom ear-phone postman dining-room mother-in-law postman birthday sideboard chairman 6. <...> Translate the following word combinations into Russian. <...> Expressions with to be ным вать to be absent– отсутствовать to be free – быть свободным to be happy – быть счастливым to be well – чувствовать себя хорошо to be ill (unwell) – быть больным (нездоровым) to be busy – быть занятым to be right – быть правым to be wrong – быть неправым to be mistaken – ошибаться to be glad – быть довольto be pleased (satisfied) with – быть удовлетворенным to be present – присутствоto be in time – быть вовремя to be late – опаздывать to be fond of – увлекаться to be in (out) – быть <...>
Mind_your_grammar.pdf
Стр.2
Стр.3
Стр.4
Стр.5
Mind_your_grammar.pdf
УДК 801 (075.8) ББК 81.432.1 И21 Научный редактор Гоголева М. А., кандидат педагогических наук, заведующий кафедрой английского языка, теории и методики обучения английскому языку ОГТИ Рецензенты: Голова К. В., кандидат филологических наук, старший лаборант учебной лаборатории кафедры теории массовых коммуникаций факультета журналистики ГОУ ВПО «Челябинский государственный университет»; Федоринов А. В., кандидат педагогических наук, доцент кафедры романской филологии и методики преподавания французского языка ГОУ ВПО «Оренбургский государственный университет» (Представительство в г. Орске) И21 Иванова, О. А. Mind your grammar : учебно-методическое пособие / О. А. Иванова, Н. В. Тусина, О. Л. Уткина. – Орск : Издательство ОГТИ, 2010. – 111 с. – ISBN 978-5-8424-0524-4. ISBN 978-5-8424-0524-4 © Иванова О. А., 2010 © Тусина Н. В., 2010 © Уткина О. Л., 2010 © Издательство ОГТИ, 2010
Стр.2
CONTENT FOREWORD ...................................................................................................................... 5 COURSE I ............................................................................................................................ 6 COURSE II ....................................................................................................................... 75 2.1. Future Indefinite Tense ................................................................................ 75 2.2. Attributive Clauses .......................................................................................... 81 2.3. Time Clauses ...................................................................................................... 82 2.4. The Verbs to speak, to talk, to tell, to say ............................................. 83 2.5. The Sequence of Tenses. Reported Speech. ......................................... 85 1.1. Imperative sentences ........................................................................................ 6 1.2. The Noun ................................................................................................................ 7 1.3. The verb to be ...................................................................................................... 8 1.4. Article .................................................................................................................... 10 1.5. The Article with Material Nouns .............................................................. 13 1.6. The Article with Proper Nouns ................................................................. 13 1.7. Interrogative sentences ................................................................................ 17 1.8. Questions to the Subject and its Attribute ........................................... 21 1.9. Pronouns ............................................................................................................. 22 1.10. Indefinite pronouns some, any, no ....................................................... 25 1.11. Indefinite pronouns and adverbs derived from some, any, no, every ............................................................................................................. 27 1.12. Of-phrases ........................................................................................................ 29 1.13. Prepositions .................................................................................................... 29 1.14. Participle I ........................................................................................................ 32 1.15. The Present Continuous Tense ............................................................... 32 1.16. The Present Indefinite Tense .................................................................. 34 1.17. The construction to be going+infinitive ............................................. 38 1.18. The place of the adverbs of manner and degree ............................ 41 1.19. The Pronouns many, much, few, a few, little, a little, a lot of .... 42 1.20. The Verb to be in the Past Indefinite Tense ...................................... 44 1.21. The Past Indefinite Tense ......................................................................... 47 1.22. To have (have got) ........................................................................................ 52 1.23. The Construction there is/ there are ................................................... 55 1.24. Modal verb can ............................................................................................... 59 1.25. Modal verb must ........................................................................................... 63 1.26. The Present Perfect Tense ........................................................................ 65 1.27. Object Clauses................................................................................................. 72
Стр.3
I. Affirmative Sentence ........................................................................................... 85 II. General Question ................................................................................................. 88 III. Special questions ............................................................................................... 89 IV. Orders and Requests ........................................................................................ 90 2.6. The Passive Voice ............................................................................................ 92 2.7. Past, Future Continuous ............................................................................... 94 2.8. Subordinate clauses of Consequence ..................................................... 98 2.9. The Degrees of Comparison of Adjectives ............................................ 99 2.10. The Degrees of Comparison of Adverbs .......................................... 103 2.11. Comparative constructions as … as, not so … as, ......................... 106 more (less) … than ................................................................................................ 106 2.12. Concession Clauses ................................................................................... 108 2.13. Substitute Words ....................................................................................... 108 2.14. Impersonal Sentences .............................................................................. 109 BIBLIOGRAPHY ........................................................................................................ 111
Стр.4
FOREWORD Учебно-методическое пособие «Mind Your Grammar» является базовым теоретическим и практическим курсом грамматики современного английского языка для студентов, изучающих английский язык как дополнительную специальность и как вторую специальность (для студентов факультета иностранных языков). Данное пособие представляет собой сборник упражнений по темам, изучаемым в курсе грамматики на первом и втором году обучения. Оно содержит упражнения по основным разделам грамматики: имя существительное, артикль, местоимение, глагол (видовременные формы, страдательный залог, косвенная речь и согласование времен, модальные глаголы), имя прилагательное, наречие и другие. Каждый раздел состоит из теоретической части, представленной в виде таблиц и примеров, и грамматических упражнений разного рода. При введении нового грамматического материала сначала предлагаются упражнения аналитического характера, затем даются тренировочные упражнения и коммуникативные упражнения, нацеленные на ситуативное употребление грамматических структур. Пособие составлено в соответствии с рабочей программой по обучению английскому языку и практическому курсу английского языка на факультете дошкольной педагогики и психологии, может использоваться как самостоятельно, так и в качестве дополнения к методическим рекомендациям для студентов первого и второго курсов факультета дошкольной педагогики и психологии. Пособие способствует практическому освоению английской грамматики. 5
Стр.5