Ломоносова» E.B. Avramenko, N.A. Baranova MASS MEDIA IN THE WORLD OF TEENAGERS СРЕДСТВА МАССОВОЙ ИНФОРМАЦИИ В ЖИЗНИ ПОДРОСТКОВ Учебно-методическое пособие Архангельск САФУ 2015 1 УДК 811.11 ББК 81.2Англ А21 Рецензенты: доктор педагогических наук, профессор, заведующая кафедрой английского языка института иностранных языков Петрозаводского государственного университета Е. <...> Средства массовой информации в жизни подростков = Mass Media in the World of Teenagers: учебное пособие / Е. <...> Захарьиной. 4 Unit I MASS MEDIA IN THE WORLD Exercise 1. <...> Television and radio programs are distributed through radio broadcasting or cable, often both simultaneously. <...> A column is a recurring piece or article in a newspaper, magazine or other publication. <...> An editorial, leader (US), or leading article (UK) is an article in a newspaper or magazine that expresses the opinion of the editor, editorial board, or publisher. 5 The editorial board is a group of editors, usually at a print publication, who dictate the tone and direction that the publication’s editorials will take. <...> These include newspapers, magazines, radio and television, the Internet and, more recently, the cellphone. <...> Journalists – be they writers, editors or photographers; broadcast presenters or producers – serve as the chief purveyors of information and opinion in contemporary mass society. «News is what the consensus of journalists determines it to be». <...> A journalist (also called a newspaperman) is a person who practices journalism, the gathering and dissemination of information about current events, trends, issues, and people while striving for non-bias viewpoint. <...> They create reports as a profession for broadcast or publication in mass media such as newspapers, television, radio, magazines, documentary film, and the Internet. <...> Mass Media includes all the «tools» we have for communicating with large numbers of people: television, radio, film, on-line services, magazines and newspapers. <...> Media bias is a term used to describe a real or perceived bias of journalists and news producers within the mass media, in the selection of which events will be reported and how they are covered. <...> The term «media bias» usually refers to a pervasive or widespread bias contravening 6 the standards of journalism, rather than the perspective of an individual journalist or article. <...> The direction and degree <...>
Mass-Media_in_the_world_of_Teenagers_(Средства_массовой_информации_в_жизни_подростков).pdf
УДК 811.11
ББК 81.2Англ
А21
Рецензенты:
доктор педагогических наук, профессор, заведующая кафедрой английского
языка института иностранных языков Петрозаводского государственного
университета Е.В. Борзова;
учитель английского языка высшей квалификационной категории, заслуженный
учитель Российской Федерации О.В. Захарьина
А21
Авраменко, Е.Б.
Средства массовой информации в жизни подростков = Mass
Media in the World of Teenagers: учебное пособие / Е.Б. Авраменко,
Н.А. Баранова; Сев. (Аркт.) федер. ун-т им. М.В. Ломоносова. –
Архангельск: САФУ, 2015. – 119 с. – Текст англ., рус.
ISBN 978-5-261-01047-0
Учебное пособие содержит материалы по тематическим разделам,
которые содержат информацию о масс-медиа, периодических печатных
изданиях, радио- и телепрограммах, а также об иных формах
распространения массовой информации. Адресовано студентам высших
учебных заведений, а также всем, кто желает усовершенствовать
свои знания по английскому языку.
УДК 811.11
ББК 81.2Англ
ISBN 978-5-261-01047-0
© Авраменко Е.Б., Баранова Н.А., 2015
© Северный (Арктический) федеральный
университет
им. М.В. Ломоносова, 2015
2
Стр.3
Оглавление
Введение .....................................................................................................
Unit I. Mass Media ....................................................................................
Unit II. Newspapers and Magazines .....................................................
Unit III. Radio ............................................................................................
Unit IV. TV in Our Life .............................................................................
Unit V. The Internet ...................................................................................
Библиографический список .................................................................
Лексикографические источники .........................................................
3
5
37
61
69
91
115
117
118
Стр.119